هشدار سازمان شانگهای به خاطر صدور تروریسم از افغانستان پس از چیرگی گروه طالبان

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета глав правительств стран ШОС в Сочи
Заседание Совета глав правительств стран ШОС в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
عضو شوید
رییس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای (RATS SCO) از بدترشدن اوضاع در افغانستان و صدور ناامنی از این کشور به منطقه هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یوگنی سیسویف، رییس مرکز مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای روز چهارشنبه، ۱۸ عقرب، در نشست "امنیت مدرن: چالش‌ها و راه‌حل‌ها" که از سوی این سازمان در تاشکند برگزار شد، از بدتر شدن وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
او در این نشست گفته است: "بدتر شدن وضعیت در افغانستان، خطر بی‌ثباتی اوضاع در کل منطقه به‌خصوص در آسیای مرکزی را افزایش می‌دهد".
داعش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
تهدید تروریسم؛ نگرانی مشترک همسایه های شمالی افغانستان/ موفقیت مبارزه با این "شر" در چه نهفته است؟
وی تصریح کرده است، که احتمال سرایت بی‌ثباتی از افغانستان به کشورهای حوزه کشورهای مشترک المنافع (CIS) و سازمان همکاری شانگهای (SCO) نیز وجود دارد.
وی افزوده است: "وضعیت اقتصادی-اجتماعی رو به وخامت، خروج انبوه افغانستانی ها به خارج از کشور، تضادهای قومی فزاینده، افزایش جنایات فرامرزی و قاچاق مواد مخدر، خطر بی‌ثبات کردن اوضاع در آسیای مرکزی را چند برابر می‌کند"
سیسویف ابراز نگرانی کرده که در صورت وخامت بیشتر اوضاع، بخش قابل توجهی از افغانستان درگیر جنگ خواهد شد و در کنترل جهادی‌های محلی و سازمان‌های تروریستی بین‌المللی قرار خواهد گرفت.
رییس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک‌المنافع اظهار داشته که توانایی طالبان برای کنترل اوضاع در افغانستان به دلیل انشعاب در درون این گروه بسیار محدود است.
این در حالی است که روز گذشته وزیر خارجه هند نیز در سفری به مسکو، از فعالیت تروریستان در افغانستان و صدور ناامنی از این کشور به منطقه اظهار نگرانی کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала