- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

واکنش دبیرکل ناتو به تصمیم روسیه درباره خرسون

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
عضو شوید
دبیرکل ناتو در واکنش به بیرون شدن نیروهای روسیه از یک بخش خرسون گفت: این ائتلاف منتظر اطلاعات درباره پیشرفت اوضاع در میدان است.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، که در یک سفر رسمی در بریتانیا به سر می برد، گفت: این ائتلاف از بیانیه های مربوط به خرسون آگاه است، اما منتظر اطلاعاتی درباره پیشرفت اوضاع در میدان است.
استولتنبرگ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در لندن گفت: "ما این بیانیه را شنیده‌ایم، ما آنچه را که روی زمین اتفاق می‌افتد، تماشا خواهیم کرد".
جنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه روز چهارشنبه گفت، که برای حفظ جان نظامیان و توانایی رزمی این گروه از نیروها، تصمیم برای دفاع از ساحل چپ دنیپر گرفته شده است.
Панорама Киева - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
شایگو دستور بیرون شدن نیروها برای دفاع در ساحل چپ دنیپر را صادر کرد
در میانه ای ماه اکتوبر، مقامات روسیه تصمیم گرفتند ساکنان چهار شهرداری در ساحل راست دنیپر را در اعماق منطقه خرسون و سایر مناطق روسیه به دلیل گلوله باران مداوم اوکراین و خطر سیل در صورت حمله به بند برق آبی کاخوفسکایا و امکان انزوای نیروهای مسلح روسیه در ساحل چپ روسیه اسکان دهند.
همانطور که سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه متحد نیروها خاطرنشان کرد، وضعیت در خرسون برای زندگی غیرنظامیان خطرناک شده است.
در ابتدای نوامبر، 115 هزار نفر از ساحل راست تخلیه شدند.
سرگئی شایگو و وزیر دفاع موافقت کرد، که انتقال نیروها به ساحل چپ را آغاز کند و خط دفاعی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه را در امتداد خط دنیپر سازماندهی کند. اکنون اوکراین به کشاندن نیروها به منطقه و گلوله باران منظم خرسون، دیگر شهرک های منطقه و بند نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا ادامه می دهد. در صورت تخریب شدن بند، بخش قابل توجهی از منطقه خرسون با آب از مخزن کاخوفکا غرق می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала