توافق محرمانه زلنسکی با آمریکا را فاش شد

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceآمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است
آمریکا آماده کمک به زلنسکی برای خروج از پایتخت اوکراین است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2022
عضو شوید
توافق محرمانه زلنسکی با آمریکا را فاش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق رئیس پنتاگون، در مصاحبه با کانال یوتیوب Judging Freedom گفت، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، توافق کردند که ظاهرا تمایل کیف برای ورود به مذاکرات صلح با روسیه را ایجاد کنند.
در آستانه رهبر اوکراین شرایط را برای آغاز روند مذاکرات با مسکو مطرح کرد. بنابراین، او خواستار "احیای تمامیت ارضی، احترام به منشور ملل متحد، جبران همه خسارات، مجازات هر جنایتکار جنگی و تضمین عدم تکرار این اتفاق" شد. در عین حال، زلنسکی پیشتر اعلام کرده بود که هیچ مذاکره‌ای با رهبری کنونی روسیه انجام نخواهد داد و منع قانونی در این زمینه وضع کرده بود.
مک گرگور گفت: "فکر می‌کنم سالیوان از زلنسکی خواست که خوب رفتار کند و این توهم را ایجاد کند که کیف خواهان مذاکره است، حتی اگر کارساز نباشد."
به نظر او، رژیم کیف به طور خاص چنین شرایطی را برای "کشتن" روند صلح مطرح کرد.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2022
پایان نشست سران آب و هوا در مصر با پیام ویدیویی زلنسکی
در روزهای اخیر رسانه های غربی نوشته اند که آمریکا و متحدانش اوکراین را به مذاکره با روسیه سوق می دهند. بنابر گزارش روزنامه ایتالیایی "ریپوبلیکا"، ایالات متحده و ناتو در حال مذاکره درباره شرایطی هستند که تحت آن می توان گفت وگو بین کیف و مسکو را از سر گرفت. واشنگتن پست به نقل از منابع گزارش داد که دولت جو بایدن به طور خصوصی از رهبری اوکراین می خواهد که برای مذاکره با روسیه آماده باشد.
وال استریت ژورنال به نقل از منابع نوشت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در ماه های گذشته با یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل و نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت، گفتگوهای محرمانه ای داشته است تا از تشدید تنش جلوگیری کند. درگیری در اوکراین، از جمله تهدید به استفاده از سلاح های هسته ای، و همچنین حفظ کانال های ارتباطی باز بین دو کشور.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز دوشنبه گفت که روسیه همچنان برای گفت‌وگو با اوکراین باز است، اما اکنون راهی برای ادامه آن وجود ندارد، زیرا کیف عدم ادامه هرگونه مذاکره با طرف روسی را مدون کرده است.
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2022
پسکوف: غرب باید از آمادگی پوتین برای مذاکره مطلع باشد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала