وزیر دفاع اسپانیا به اوکراین دو سامانه دفاع هوایی دیگر Hawk می دهد

© Sputnik / Ramil Sitdikovسامانه دفاع هوایی اس-300 روسی در امریکا
سامانه دفاع هوایی اس-300 روسی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2022
عضو شوید
وزیر دفاع اسپانیا: دو سامانه دفاع هوایی دیگر هاوک را به اوکراین منتقل خواهد شد، علاوه بر چهار سامانه ای که قبلاً به کیف ارسال شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا روز پنجشنبه گفت که دولت اسپانیا دو سامانه دفاع هوایی دیگر هاوک را به اوکراین منتقل خواهد کرد، علاوه بر چهار سامانه ای که قبلاً به کیف ارسال شده است.
روزنامه ال فاینانسیرو به نقل از وزیر امور خارجه گفت: "دو پرتابگر دیگر ارسال خواهد شد زیرا ناتو از ما خواسته بود این کار را انجام دهیم."
امروز نیز وزارت دفاع این کشور در اطلاعیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که از هفته آینده 64 پرسنل نظامی اوکراینی در تولدو در زمینه خنثی سازی مواد منفجره، مین زدایی و تیراندازی دقیق آموزش می بینند. در حال حاضر، گروهی متشکل از 21 سرباز اوکراینی در شهر آلمریا، منطقه خودمختار اندلس، آموزش می بینند تا هویتزر 105/14 را کنترل کنند.
در ماه اکتبر، 19 نظامی اوکراینی به عنوان بخشی از یک برنامه آموزشی که در پایگاهی در شهر زاراگوزا اسپانیا برگزار می‌شد، برای کار با موشک‌های ضدهوایی آسپید آموزش دیدند.
پیشتر گزارش شده بود که دولت اسپانیا آماده آموزش 400 پرسنل نظامی به عنوان بخشی از ماموریت آموزشی اتحادیه اروپا برای ارتش اوکراین است. به گزارش روزنامه ال پاییس، بودجه این طرح که قصد دارد حدود 15000 پرسنل نظامی اوکراینی را طی دو سال آموزش دهد و مستقیماً از بروکسل هدایت شود، 106.7 میلیون یورو خواهد بود.
دولت اسپانیا در اوایل نوامبر اعلام کرد که سامانه های موشکی و دفاع هوایی شامل چهار پرتابگر هاوک و یک سامانه ضد هوایی آسپید را به اوکراین ارسال کرده است. این کمک ها علاوه بر توپخانه، پدافند هوایی و خودروهای زرهی اهدایی اعضای ناتو به کیف در هفته های اخیر است.
به گفته وزارت دفاع پادشاهی، مادرید در حال حاضر بیش از 200 میلیون یورو به صندوق صلح اروپا برای اوکراین کمک کرده است.
US High Mobility Artillery Rocket System (HIMARS) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2022
کمک نظامی 1.1 میلیارد دالری امریکا به اوکراین
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Пуск ракеты передвижного зенитного ракетного комплекса NASAMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2022
بسته جدید کمک های نظامی امریکا به اوکراین شامل سیستم های دفاع هوایی NASAMS است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала