انگیزه ای گروه طالبان برای بستن دروازه های دانشگاه ها به روی دختران

© Sputnik / Zahra Sayasاوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2022
عضو شوید
منابع از تصمیم تازه ای گروه طالبان درباره تحصیل دختران و بستن دروازه های دانشگاه ها به روی دختران خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابعی از دانشگاه کابل می‌گویند، که یکی‌ از مقام‌های طالبان هفته گذشته در نشستی در دانشگاه کابل از این تصمیم پرده برداشته است.
هرچند منابع در وزارت تحصیلات عالی طالبان این خبر را تأیید نکرده‌اند، اما به قول منابع، در نشستی در دانشگاه کابل گفته شده که قرار است این تصمیم در پایان سال تحصیلی جاری عملی شود.
حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
بیرون کردن ده ها دانشجوی دختر هزاره از خوابگاه و دانشگاه کابل از سوی گروه طالبان
در همین حال، منبعی دیگر به روزنامه ۸صبح گفته است، که این تصمیم در یکی از جلسات کابینه طالبان مطرح شده، اما شماری از وزیران گروه طالبان با آن مخالفت کرده‌اند.
منبعی در وزارت تحصیلات عالی طالبان گفته است، که تاکنون مکتوب رسمی که نشان‌دهنده تطبیق این تصمیم باشد، به آنان نرسیده است.
با این حال، منبع دیگر در این‌ وزارت می‌گوید که وقتی دختران از صنف دوازدهم فارغ نشوند، نتیجه‌ نهایی آن محروم کردن آنان از تحصیلات عالی است.
این تصمیم که گفته می‌شود در کابینه طالبان روی آن بحث شده، تا هنوز به‌گونه رسمی اعلام نشده است.
این خبرها در حالی منتشر می‌شود که گروه طالبان از آغاز چیرگی شان بر افغانستان، دروازه های مکتب های بالاتر از صنف ششم را به روی دختران بسته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала