بایدن تمایلی به دیدار با شاهزاده عربستان سعودی در G20 نداشت

© AFP 2023 / BANDAR AL-JALOUDولي العهد السعودي، الأمير محمد بن سلمان، يستقبل الرئيس الأمريكي، جو بايدن، في قصر السلام، جدة، السعودية، 15 يوليو/ تموز 2022
ولي العهد السعودي، الأمير محمد بن سلمان، يستقبل الرئيس الأمريكي، جو بايدن، في قصر السلام، جدة، السعودية، 15 يوليو/ تموز 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2022
عضو شوید
بایدن از ملاقات با ولیعهد عربستان سعودی خودداری کرد
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در بالی مذاکره کند. به گزارش رویترز، این را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد.
به گفته این مقام، رهبر آمریکا "برنامه ای برای نشستن بر سر میز مذاکره" با نماینده سعودی ها ندارد. بایدن همزمان با رهبران آلمان، فرانسه، هند، ترکیه و استرالیا دیدار خواهد کرد و احتمال تماس‌های بیشتر در حاشیه این اجلاس افزایش خواهد یافت.
در ماه اکتبر، وال استریت ژورنال متوجه شد که آل سعود شفافیت ذهن بایدن را زیر سوال برده است. ولیعهد 37 ساله در گفت و گوهای خصوصی اغلب رهبر آمریکا را به دلیل اقدامات اشتباهش به سخره می گیرد. محمد بن سلمان آل سعود همچنین به مشاوران خود گفته است که بایدن حتی زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا بود، او را تحت تأثیر قرار نداده و خودش ترجیح داده است با سلف رئیس جمهور فعلی، دونالد ترامپ همکاری کند.
خصومت بین آنها تنش بین واشنگتن و ریاض را تشدید کرد. به ویژه، به گفته مقامات سعودی، در نشست رهبران در ماه ژوئیه، رئیس کاخ سفید علاقه ای به بحث های سیاسی نداشت و نمی خواست در آنجا حضور داشته باشد. با این حال، مقامات آمریکایی می گویند که بایدن زمان و انرژی قابل توجهی را به این جلسات اختصاص داد.
Флаги Украины и США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
آمریکا برای یک ساعت پشتیبانی از اوکراین چقدر پول می پردازد؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала