اندونیزیا از لاوروف غرض شرکت در اجلاس G20 پذیرائی کرد+ویدیو

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел России Сергей Лавров принимает участие в 17-м Восточноазиатском саммите в Пномпене
Министр иностранных дел России Сергей Лавров принимает участие в 17-м Восточноазиатском саммите в Пномпене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه غرض شرکت به جی 20 در مرکز اندونیزیا نشست نمود و گارد تشریفات از وی استقبال نمود.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه وارد جزیره بالی اندونیزیا شد تا به نمایندگی از روسیه در اجلاس سران گروپ 20 که 15 تا 16 نوامبر برگزار می شود، حضور یابد.
همانند اجلاس سران آسیای شرقی در کامبوج، این بار نیز از وزیر امور خارجه روسیه برخلاف مراسم استقبال از بایدن، با پلکانی به همراه فرش قرمز استقبال شد. همچنین مشخص است که هلیکوپترهای آمریکایی در فاصله ای نه چندان دور از هواپیمای لاوروف حضور دارند، هر چند هواپیمای بایدن هنوز از کامبوج به زمین نشسته است. رئیس جمهور آمریکا صبح امروز نیز با تأخیر به نشست کامبوج رسیده بود.
وزیر روسیه در حاشیه این اجلاس چندین دیدار دوجانبه را برنامه ریزی کرده است. همانطور که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه پیشتر گفته بود، طرف روسی برنامه ای برای سازماندهی تماس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا ندارد. به گفته وی، آمریکایی ها موضع روسیه را "در همه ابعاد" می دانند.
وزارت خارجه روسیه افزود: "بسیاری از آنها نتیجه محاسبات نادرست اقتصادی، رقابت ناعادلانه و رویارویی آشکار بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا در عرصه بین المللی است".
با اعلام وزارت خارجه روسیه، این کشور به دنبال تقویت شرایط گروه 20 به عنوان مجمع اقتصادی چندجانبه پیشرو است تا از هرگونه تلاش برای سیاسی کردن مصنوعی فعالیت های این ارگان به خاطر منافع محدود خودخواهانه جلوگیری کند. روسیه همچنین آمادگی خود را برای باقی ماندن یک تامین کننده قابل اعتماد محصولات غذایی و منابع انرژی برای بازارهای خارجی بر مبنای تجاری و بشردوستانه تأیید می کند، اما هرگونه تلاش برای قیمت و سایر فشارهای خارجی را رد می کند.
قابل ذکر است که این نشست 15 تا 16 نوامبر در بالی برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала