بریتانیا به شهروندانش: از سفر به افغانستان خودداری کنید/ احتمال یورش بر میدان های هوایی وجود دارد

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Великобритании на крыше Министерства иностранных дел и по делам Содружества в Лондоне
Флаг Великобритании на крыше Министерства иностранных дел и по делам Содружества в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
دولت بریتانیا از شهروندان کشورش خواسته است که دلیل شکنندگی وضعیت امنیتی به افغانستان سفر نکنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، وزارت امور خارجه بریتانیا با نشر سفارش نامه ای روز شنبه 21 عقرب نوشته است، که در حال حاضر هیچ مقام کنسولی بریتانیا در افغانستان حضور ندارد و توانایی برای خدمات قونسلی به‌شدت محدود است.
به گفته وزارت امور خارجه بریتانیا، وضعیت امنیتی در افغانستان به‌شدت متزلزل است و خطر حملات تروریستی به‌ویژه بر میدان‌های هوایی وجود دارد.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2022
بریتانیا: آشفتگی انسانی در افغانستان نشان دهنده تغییرناپذیری گروه طالبان است
این وزارت، خاطرنشان کرده است، که خطر دستگیری شهروندان بریتانیایی در افغانستان افزایش یافته است و ممکن دولت بریتانیا در مورد چنین بازداشت‌هایی مطلع نشود.
در سفارش نامه اضافه شده است: "سفر در سراسر افغانستان بسیار خطرناک است و ممکن است گذرگاه‌های مرزی باز نباشد".
در بخشی از این سفارش نامه آمده است، که با وجود این هشدارها اگر باز هم شهروندان بریتانیایی قصد اقامت در افغانستان را دارند، باید سعی کنند از تجمعات دوری کرده، هویت خود را پنهان کنند و اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهند.
بریتانیا در حالی شهروندانش را از سفر به افغانستان منع می کند، که گروه طالبان همواره اعلام کرده‎اند که وضعیت امنیتی در افغانستان نسبت به گذشته بهتر شده است و کشورها باید سفارت‌خانه‌های خود در کابل را بازگشایی کنند.
سفارت روسیه هم پس از انفجار در این سفارت و کشته شدن دو دیپلمات این سفارت، کار بخش کنسولی خود را بسته و برای شهروندان افغانستان از کشورهای پاکستان و ایران ویزا صادر می کند.
هفته گذشته جمهوری چک نیز اعلام کرد، که دروازه ای سفارتش در افغانستان را به دلیل مشکلات امنیتی برای همیشه می‌بندد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала