لاوروف: مسکو و پکن در حفظ نقش آسه آن متحد هستند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время выступления на встрече с выпускниками вузов, принятыми на работу в систему МИД России
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время выступления на встрече с выпускниками вузов, принятыми на работу в систему МИД России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت، که مسکو و پکن در دفاع از نقش اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) متحد هستند، اما غرب برنامه های خاص خود را دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در یک نشست توجیهی پس از شرکت در نشست شرق آسیا در کامبوج گفت: "فضای آسیا-اقیانوسیه که برای چندین دهه حول ابتکارات آسه آن توسعه پیدا کرده است، که پیرامون آن ساختاری فراگیر، باز و برابر از امنیت و همکاری ایجاد شده است، اکنون در تلاش است تا بر ایالات متحده و متحدانش و ناتو تسلط یابد. فرمت‌هایی ترویج می‌شوند که برای هر کسی که مایل باشد باز نیست، که در واقع با ساختارهای فراگیر ایجاد شده در اطراف آسه‌آن رقابت می‌کند، و شامل نظامی‌سازی منطقه با تمرکز آشکار بر مهار چین، محدود کردن منافع روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه است".
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.11.2022
سپاسگزاری لاوروف از وزیر خارجه تایلند
وزیر روسیه خاطرنشان کرد، که "آنها فعالانه در تلاش هستند تا نیوزلند، کانادا و جاپان را به سمت بلوک نظامی AUKUS جذب کنند".
لاوروف اضافه کرد: "دوستان چینی ما به خوبی از این موضوع آگاه هستند، ما به همراه آنها از مصلحت و نیاز به حفظ فرمت هایی که پیرامون آسه آن ایجاد شده است دفاع می کنیم، ما از لزوم حفظ نقش محوری که آسه آن در آینده ایفا می کند، دفاع می کنیم، اما غرب برنامه های خود را دارد و امروز کاملاً واضح به نظر می رسد".
به گفته وی، موضع روسیه و چین بین بسیاری از اعضای آسه آن مشترک است.
لاوروف اطمینان داد: "موضع ما، که حفظ نقش آسه‌آن است، توسط شرکای ما بسیار قدردانی می‌شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала