مقام سعودی ناسازگاری با امریکا را پذیرفت

© AFP 2023 / Adem AltanГлава МИД Саудовской Аравии Адель аль-Джубейр
Глава МИД Саудовской Аравии Адель аль-Джубейр  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی گفت، که این کشور ناسازگاری با امریکا در خصوص بازار نفت دارد اما ریاض بر این باور است که موضع درستی دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه گفت، که پیوندها میان امریکا و عربستان سعودی بسیار قدرتمند است و این پیوندها بارها با طوفان‌های بیشماری مواجه بوده است.
وی در ادامه سخنانش گفت: "پیوندها ما با امریکا با دوره‌های خوب و گاهی بد همراه بوده اما همواره به سوی روابط قدرتمندتر گام برداشته‌ایم".
الجبیر اضافه کرد: "اختلاف میان کشورها و دوستان هر از چندگاهی موضوعی طبیعی است اما به فعالیت خود در راستای منافعمان ادامه خواهیم داد".
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
کاخ سفید: امریکا در حالی بازنگری پیوندهایش با عربستان است
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت: "ما شاهد همسویی بسیاری از منافع بین آمریکا و عربستان هستیم و این همسویی منجر به همکاری دو کشور خواهد شد".
وی اضافه کرد: "اختلافاتی در دیدگاه‌ها در خصوص بازارهای نفت با امریکا داریم و ریاض موضعی دارد و معتقد است که صحیح می‌باشد اما در آمریکا افرادی هستند که به مسیر دیگری معتقد هستند اما از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد".
عادل الجبیر اضافه کرد: "روابط آمریکا و عربستان کاملا مستحکم است".
حاکمان ریاض طی سال‌های گذشته نشان داده‌اند رغبت بیشتری به همکاری با حزب جمهوری‌خواه آمریکا دارند و تابستان امسال هنگام سفر "جو بایدن" رئیس جمهور دموکرات آمریکا به این کشور با استقبال سرد مقامات مواجه شد.
به گفته رسانه‌ها و تحلیل‌گران، علت سفر بایدن به عربستان سعودی درخواست برای افزایش تولیدات نفت به منظور کاهش قیمت جهانی آن بود اما مقامات ریاض از پذیرش آن سر باز زدند و در نشست اخیر اوپک پلاس با کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپکل پلاس موافقت کردند.
"جان کربی" مسئول هماهنگی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این مورد گفته بود: رئیس جمهور آمریکا به سعودی‌ها توضیح داده که کاهش دو میلیون بشکه تولید نفت در روز توجیهی در بازار ندارد.
وی افزود: "همان‌طور که دولت بایدن اعلام کرده در حال ارزیابی دوباره روابط با عربستان سعودی بابت این اقدام هستیم و موضعی که آن‌ها در قبال عملیات ویژه نظامی روسیه می‌گیرند همچنان رصد می‌کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала