دست درازی امارات متحده عربی در سیاست امریکا

© Fotolia / PhilipusФлаги Объединённых Арабских Эмиратов
Флаги Объединённых Арабских Эмиратов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
عضو شوید
اطلاعات ایالات متحده امریکا بر این باور است، که امارات متحده عربی کوشش کرده در سیاست امریکا دست درازی کند.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست نوشت: اطلاعات امریکا ثابت کرده است که امارات متحده عربی تلاش کرده است در سیاست خارجی امریکا مداخله کند.
سازمان اطلاعاتی ایالات متحده گزارشی طبقه بندی شده تهیه کرده است، که جزئیات تلاش های گسترده امارات برای دستکاری در سیستم سیاسی ایالات متحده را نشان می دهد.
این سند از تلاش های قانونی و غیرقانونی برای هدایت سیاست خارجی ایالات متحده به نفع امارات صحبت می کند.
Вид на город Дубай, ОАЭ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
سازمان جاسوسی امریکا باور داشت که چین پنهانی یک تشکیلات نظامی در امارات ایجاد کرده است
این گزارش می‌گوید، که ظاهراً این تمایلات برای بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها در سیستم حکمرانی امریکا، چندین دولت ایالات متحده را در بر گرفته است. اطلاعات به اتکای سیستم ایالات متحده به کمک های مبارزاتی، حساسیت به لابی ها و اجرای ضعیف قوانین افشا برای محافظت در برابر مداخله دولت های خارجی اشاره می کند.
این روزنامه گزارش می دهد، که برخی از عملیات های شرح داده شده در این سند شبیه جاسوسی است.
در این گزارش آمده است، که امارات از سال 2016 تاکنون بیش از 154 میلیون دالر برای لابی‌گران و صدها میلیون دالر دیگر به سازمان‌های متخصص و دانشگاه‌هایی که پیش‌نویس اسناد سیاستی برای این کشور خلیج فارس تهیه کرده‌اند، هزینه کرده است.
این گزارش نشان داده است، که به طور خاص، این گزارش به استخدام امارات متحده عربی از سه مقام اطلاعاتی سابق ایالات متحده اشاره می کند که مخالفان و سیاستمداران را ردیابی می کردند، به هک رایانه ها در ایالات متحده کمک می کردند، سال گذشته آنها در دادگاه به ارائه فناوری پیشرفته هک به امارات اعتراف کردند و با پرداخت نزدیک به 1.7 میلیون دالر جریمه موافقت کردند.
در این گزارش آمده است، که شورای اطلاعات ملی محتویات این سند را به رهبری عالی امریکا رسانده است. در این گزارش آمده است: در همان زمان، سفارت امارات متحده عربی اعلام کرد که به نفوذ این کشور در ایالات متحده افتخار می کند که "به سختی به دست آمد" و "به خوبی سزاوار بود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала