- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نیروهای روسیه به طور کامل پاولوفکا را در جمهوری خلق دونتسک آزاد کردند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه: نیروهای روسی پاولوفکا را به طور کامل در جمهوری خلق دونتسک آزاد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه گفت: "در 14 نوامبر، در نتیجه نبردهای سرسختانه، نیروهای روسی شهرک پاولوفکا در جمهوری خلق دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.
همان‌طور که پوشیلین، رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک، هفته گذشته گفت، در آن زمان، نیروهای متحد این شهرک را 90 درصد آزاد کرده بودند. در همان زمان، وی خاطرنشان کرد که برای پیشروی بیشتر و آزادسازی ووگلدار، لازم است نیروهای اوکراینی از پاولوفکا خارج شوند.
به گفته سرپرست این منطقه، موفقیت نیروهای متحد در منطقه به نیروهای مسلح اجازه می دهد تا از دونتسک دور شوند.
پنج شنبه گذشته، فرمانده نیروهای ویژه اخمت، معاون فرمانده سپاه دوم ارتش شبه نظامیان جمهوری خلق لوهانسک، اپتی آلودینوف، توضیح داد که پس از آزادسازی، پاولوفکا به سکوی پرشی برای تهاجم بیشتر نیروهای متفقین تبدیل خواهد شد. دونباس
وزارت دفاع گزارش داد که نسبت تلفات اوکراین به تلفات روسیه در جهت اوگلدار به 9 به یک می رسد.
علاوه بر این، روز جمعه، ارتش اوکراین از روستای Opytnoe در نزدیکی Avdiivka که توسط نیروهای متحد محاصره شده بود، گریخت. در همان زمان، جنگنده های نیروهای مسلح اوکراین ایستگاه های رادیویی و اسناد نظامی را رها کردند.
چهارشنبه گذشته، سرگئی سوروویکین، فرمانده گروه متحد نیروها، به سرگئی شویگو وزیر دفاع درباره ازسرگیری حمله ارتش روسیه به مناطق خاصی گزارش داد. رهبر نظامی اشاره کرد که آزادسازی شهرک پاولوفکا در جهت دونتسک جنوبی در حال تکمیل است و در جهت دونتسک، نیروهای متفقین نیروهای مسلح اوکراین را در ساحل راست رودخانه باخموتکا شکست داده و به سمت مارینکا و پروومایسکی پیشروی کردند. .
از 24 فوریه، مسکو عملیات ویژه نظامی را برای غیرنظامی کردن و غیرنظامی کردن اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین آن را وظیفه حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
Постоянный представитель Российской Федерации при НАТО Александр Грушко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
وزارت خارجه روسیه: ناتو بدون دشمن نمی تواند زندگی بماند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала