کابل نامزد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای 2024

کابل
کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
عضو شوید
نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در دیدار با وزیر امورخارجه دولت موقت طالبان، از پیگیری روند انتخاب کابل به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۲۴ خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، "طارق بخیت" نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و "یوسف بن محمد الضبیعی" معاون سیاسی این سازمان در سفر به کابل با "امیرخان متقی" وزیر خارجه دولت موقت طالبان دیدار کردند.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه دولت موقت طالبان، بازگشایی افتتاح رسمی دفتر سازمان همکاری اسلامی در کابل، تأسیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی در افغانستان و همچنین پیگیری روند انتخاب کابل به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای 2024 از محورهای این دیدار بود.
گفتنی است که پیش از این نیز شهر تاریخی غزنی در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده بود.
بخیت در این دیدار اظهارداشت که با هدف اجرای تصمیم‎‌‌های نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به کابل سفر کرده است.
متقی نیز در این دیدار با تقدیر از کمک‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی به افغانستان، گفت هیئت حاکمه ضمن اطمینان از فراهم‌ نمودن هر نوع تسهیلات برای کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای این سازمان، کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را به فرصت‌های منافع متقابل از‌ طریق سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرد.
پارک تفریحی هرات  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
حضور زنان در پارک های کابل منع شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала