تاثیرات بازگشایی سازمان همکاری های اسلامی بر افغانستان چه خواهد بود؟

عضو شوید
دفتر نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در کابل با حضور وزیر خارجه دولت موقت طالبان و جمعی از سفیران خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی بازگشایی شد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر جدید نمایندگی سازمان همکاری اسلامی در کابل با حضور "امیرخان متقی" وزیر خارجه دولت موقت طالبان، سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کابل، نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شماری از دیگر سازمان‌های بین‌المللی بازگشایی شد.
"طارق بخیت" نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در مراسم افتتاحیه از مساعدت‌های دولت موقت طالبان و فراهم کردن امکانات و تأمین امنیت این مرکز قدردانی کرد.
وی افزود سازمان همکاری اسلامی به وظایف محول شده از سوی شورای وزیران خارجه این سازمان در افغانستان ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه طالبان نیز ابراز امیدواری کرد که با گشایش این دفتر روابط هیئت حاکمه افغانستان با کشور‌های اسلامی بهبود یابد.
گفته می شود که هدف از بازگشایی این سازمان در افغانستان افتتاح یک صندوق کمک های بشر دوستانه و هماهنگی ها برای جمع آوری مساعدت های کشور های اسلامی برای مردم افغانستان است.
آقای ویس ناصری کارشناس امور سیاسی افغانستان در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان گفت: بازگشایی دفتر سازمان همکاری های کشور های اسلامی در کابل به منظور کمک به رسانی به مردم افغانستان است.
وی افزود که این باز گشایی نمی تواند در به رسمیت شناخته شدن طالبان هیچ کمکی کند چرا که 57 کشور اسلامی هیچکدام حاضر نبودند و نیستند که طالبان را به رسمی بشناسند.

دفتر سازمان همکاری های اسلامی، تحت حمایت عربستان سعودی است و بازگشایی این دفتر نشاندهنده ورود عربستان در مسائل افغانستان به منظور رقابت با قطر و بقیه کشور ها است.

ویس ناصری - اسپوتنیک افغانستان
ویس ناصری
کارشناس امور سیاسی افغانستان
در آخر آقای ناصری گفت که بازگشایی دفتر سازمان همکاری های اسلامی به نفع مردم افغانستان است ولی طالبان هرگز نمیتوانند که این رویداد را یک امتیاز برای به رسمیت شناخته شدن بدانند. شرایط به رسمیت شناخته شدن موارد دیگری است که طالبان باید ابتدا آن ها را عملی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала