جو بایدن و شی جین پینگ برای اولین بار با یکدیگر دیدار خواهند کرد

© AP Photo / Ng Han Guan, Poolپکن پیروزی بایدن را تبریک گفت
پکن پیروزی بایدن را تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
عضو شوید
جو بایدن و شی جین پینگ برای اولین بار به عنوان سران کشورهای گروه 20 گفتگو می کنند
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، قرار است روز دوشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اندونزی، اولین دیدار رو در رو بین سیاستمداران به عنوان سران کشورها، گفتگو کنند.
هفته گذشته، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که شی جین پینگ در سفر خود به اندونزی برای شرکت در نشست گروه 20 با بایدن دیدار خواهد کرد. کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید پیشتر گفته بود که مذاکرات بین دو رهبر در 14 نوامبر برگزار خواهد شد.
شی جین پینگ و بایدن پیش از این چندین بار با یکدیگر ملاقات کرده اند، اما در بالی، سیاستمداران برای اولین بار به عنوان سران کشورها به صورت حضوری ملاقات خواهند کرد. آخرین باری که آنها شخصاً در سال 2015 در جریان سفر شی جین پینگ به ایالات متحده ملاقات کردند.
کاخ سفید پیش از این خاطرنشان کرد که در جریان این مذاکرات، رهبران درباره تلاش‌ها برای حفظ و تعمیق خطوط ارتباطی بین ایالات متحده و چین، رقابت مسئولانه و کار مشترک در زمینه‌هایی که منافع دو کشور با هم منطبق است، به ویژه در زمینه بحث و گفتگو خواهند کرد. چالش های فراملی که جامعه بین المللی را تحت تأثیر قرار می دهد. جو بایدن و شی جین پینگ همچنین در مورد طیف گسترده ای از مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو خواهند کرد.
کاخ سفید همچنین گزارش داد که نباید انتظار اعلام هیچ توافق یا نتیجه ای داشت: گفتگوی اصلی در قالب بسته برگزار می شود.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته گفت که چین همواره روابط چین و آمریکا را بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری سودمند متقابل می بیند. به گفته وی، توسعه پایدار روابط چین و ایالات متحده منافع دو طرف و انتظارات همه کشورهای جهان را برآورده می کند.
در عین حال، این دیپلمات تاکید کرد که در عین حال، چین قاطعانه از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه محافظت خواهد کرد.
وی گفت: واشنگتن باید به سمت پکن حرکت کند، اختلافات را به درستی حل کند، همکاری های دوجانبه سودمند را ترویج دهد، از سوء تفاهم ها و قضاوت های نادرست جلوگیری کند و به بازگرداندن روابط چین و آمریکا در مسیر درست توسعه سالم و پایدار کمک کند.
Президент США Джо Байден во время интервью  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
بایدن: امریکا تا مرز درگیری با چین رقابت خواهد کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала