رقابت بین امریکا و چین نباید باعث درگیری گردد

© Sputnik / Sergueï Guneïevشی جین پینگ
شی جین پینگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
عضو شوید
بایدن به شی جین پینگ گفت که رقابت امریکا و چین نباید به درگیری مبدل گردد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در جریان نشست گروه 20 در اندونزیا به شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین گفت که واشنگتن به "رقابت شدید" با پیکن ادامه خواهد داد، اما این رقابت نباید به درگیری تبدیل شود.
Глава Китая Си Цзиньпин ест шоколад на встрече с вице-президентом США Джо Байденом  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
شی جین پینگ از بایدن خواسته بود که پلوسی را از سفر به تایوان بازدارد
بایدن رئیس جمهور امریکا تصریح کرد که ایالات متحده به رقابت فعالانه با جمهوری خلق چین، از جمله با سرمایه گذاری در منابع قدرت در داخل و با پیوستن به نیروها با متحدین و شرکای خود در سراسر جهان، ادامه خواهد داد. دولت امریکا در بیانیه‌ای که پس از این نشست دوجانبه منتشر شد، گفت که ایالات متحده و چین باید رقابت را مسئولانه مدیریت کنند و خطوط ارتباطی را باز نگه دارند.
رهبران همچنین در مورد وضعیت اطراف تایوان گفتگو کردند. رئیس جمهور امریکا در این زمینه به رهبر جمهوری خلق چین اطمینان داد که سیاست واشنگتن در قبال این جزیره تغییر نکرده است.
کاخ سفید اعلام کرد: سیاست واحد چین تغییر نکرده است، ایالات متحده با هرگونه تغییر یکجانبه در وضعیت موجود از سوی هر دو طرف مخالف است و جامعه جهانی علاقه‌مند به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала