ابراز نگرانی هیئت سازمان ملل متحد از ممنوعیت بازدید زنان در افغانستان از پارک ها

© @https://twitter.com اعتراضات خیابانی زنان در کابل
 اعتراضات خیابانی زنان در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2022
عضو شوید
دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) خواستار رعایت حقوق همه شهروندان افغانستان به‌ویژه زنان و دختران در این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، یوناما امروز سه شنبه 24 عقرب در تویترش نوشت، که تصمیم های پسین گروه طالبان مبنی بر جلوگیری از ورود زنان و دختران به پارک‌ها و مکان‌های تفریحی نگران کننده است.
این نهاد افزوده است: "همه ای حقوق افغانستانی ها، به‌ویژه دسترسی زنان به همه ای اشکال زندگی عمومی و حق دختران به تحصیل باید نگهداشته شود".
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
پشتیبانی شورای امنیت سازمان ملل از بانوان افغانستان
هفته گذشته، نماینده یکی از بزرگترین پارک های کابل به نام حبیب زازایی به نقل از وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفت، که گروه طالبان بازدید زنان را از پارک های عمومی ممنوع کرده است. زازی خاطرنشان کرد، که وزارتخانه چنین دستوراتی را به همه پارک ها داده است.
عاکف مهاجر، سخنگوی این وزارتخانه نیز به نوبه خود گفت، که حکومت افغانستان تصمیم گرفته است که حمام عمومی زنان را به عنوان خلاف شرع ممنوع کند.
یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست 2021، گروه طالبان یورش های خود را در برابر نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست سال گذشته پس از گریز اشرف غنی جنگجویا گروه طالبان وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند، که جنگ پایان یافته است.
در دو هفته آخر ماه اگوست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان امریکایی بود، شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری کرده بودند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در آغاز ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت تقریبا تک قومی افغانستان به ریاست محمد حسن آخند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه این گروه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала