اظهارات پنتاگون در مورد احتمال مذاکره با روسیه خشم کیف را برانگیخت

© Photo / David B. Gleasonسیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند
سیاست دان نظامی: امریکا میخواهد «بخش آسمان» سوریه را تصاحب کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2022
عضو شوید
مقامات آمریکایی به مقامات اوکراینی اطمینان داده اند که نزدیک شدن زمستانی و وقفه در حملات جنگی به این معنا نیست که مذاکرات باید در آینده نزدیک انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل روزنامه پولیتیکو اظهارات رئیس کمیته روسای ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا، مارک میلی، درباره احتمال گفت وگو بین مسکو و کیف، خشم مقامات اوکراینی را برانگیخته است.
میلی قبلاً اعلام کرده بود که اوکراین نمی تواند برنده شود، بنابراین، به گفته وی، زمستان آینده فرصتی را برای شروع مذاکرات با روسیه باز می کند. والیری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای اوکراینی، به نوبه خود به جواب مارک ملی گفته است که ارتش اوکراین "هیچ مذاکره ای را نمی پذیرد" اگر روسیه "همه سرزمین های اشغالی" را ترک نکند.
به نقل پولیتیکو، واشنگتن تلاش می کند به کیف اطمینان دهد که ایالات متحده مانع دستیابی اوکراین به اهدافش نمی شود.
مقامات آمریکایی به مقامات اوکراینی اطمینان داده اند که نزدیک شدن زمستانی و وقفه در حملات جنگی به این معنا نیست که مذاکرات باید در آینده نزدیک انجام شود.
با این حال، به گزارش پولیتیکو وزارت امور خارجه آمریکا در حال آماده سازی زمینه برای مذاکرات احتمالی صلح می باشد.
پنتاگون، به نوبه خود، استدلال می کند که نبردها در منطقه خرسون نمونه ای از "مبارزه سخت" است که در انتظار روسیه و اوکراین می باشد و بنابراین، بهتر است قبل ازتحمل تلفات جانی و ملی بیشمار مذاکرات صلح آغاز شود.
روسیه از 24 فبروری عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین آن را وظیفه "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد زور گویی و نسل کشی رژیم کیف قرار داشته اند." به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین نمای.
ولودیمیر زلنسکی در 8 نوامبر پس از گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه کیف به سمت گفت‌ و گو با روسیه سوق داده می‌شود، از پیش شرط های اوکراین برای آغاز گفت‌وگو سخن گفت. به گفته وی، احیای تمامیت ارضی، احترام به منشور ملل متحد، جبران همه خسارات، مجازات هر جنایتکار جنگی و تضمین عدم تکرار این اتفاق از جمله پیش شرط های اوکراین برای آغاز گفتگو های احتمالی صلح می باشد.
این در حالیست که چندی قبل زلنسکی فرمانی را مبنی بر اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر عدم امکان مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا کرد. او همچنین گفت که اوکراین تا زمانی که پوتین رئیس جمهور است، هیچ مذاکره ای با روسیه انجام نخواهد داد.
قابل یاد آوری است که در روز های اخیر بسیاری از سیاستمداران جهان درباره پیدا نمودن راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین حرف میزنند. با این حال، همانطور که در کرملین اشاره می شود، این امر در حال حاضر غیرممکن به نظر می آید، به خصوص که خود مقامات کیف به طور قانونی مذاکرات را رد مینمایند. در عین حال، مسکو هرگز گفتگو را رد نکرده و آماده است بدون هیچ قید و شرطی به آن ادامه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала