چین با حذف روسیه از گروه 20 مخالفت کرد + ویدیو

© AFP 2023 / Ming HoangМинистр иностранных дел Китая Ван И
Министр иностранных дел Китая Ван И - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2022
عضو شوید
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت که چین با حذف روسیه از گروه 20 و دیگر مجامع بین المللی مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با حمایت از روسیه به همتا روسی‌اش گفت: "ما بسیار خوشحالیم که شما شخصاً به نمایندگی از روسیه در اجلاس G20 شرکت می کنید، این یک ماموریت بسیار باشکوه است. ما از نقش شایسته روسیه در G20 و سایر پلتفرم های بین المللی حمایت می کنیم و معتقدیم که هیچکس حق ندارد منطق روسیه را از بین ببرد."
این دیپلمات با افتتاح نشست دوجانبه با همتای روسی خود سرگئی لاوروف در نشست سران گروه 20 در جزیره بالی اندونزی، گفت: روسیه حق مشارکت در چارچوب فرمت های چندجانبه را دارد.
وی خاطرنشان کرد که قصد دارد با لاوروف "مسائل مورد علاقه دوجانبه و همچنین همکاری برای حفظ پویایی پایدار در روابط دوجانبه" گفتگو کند.
وزیر امور خارجه روسیه به نوبه خود خاطرنشان کرد که مسکو از انتخاب مجدد شی جین پینگ به سمت دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست استقبال می کند و بر "تداوم رویکردهای" رهبری حزب کمونیست چین نسبت به روسیه حمایت می کند.
وی افزود: "من از دهمین تماس خود در سال جاری بسیار خوشحالم. رهبران ما نیز فعالانه در حال ارتباط هستند، آخرین تماس در سمرقند و در حاشیه نشست شورای سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای انجام شد. لاوروف همچنان به وظایفی که باید در مرحله جدیدی از روابط خود حل کنند، تایید کرد. او شخصاً انتخاب وانگ یی به سمت دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را تبریک گفت."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала