اردوغان: روسیه هیچ ارتباطی با حادثه سقوط موشک در پولند نداشته است

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر مبارزه مشترک ترکیه و فرانسه با تحریم های آمریکا
مبارزه مشترک ترکیه و فرانسه با تحریم های آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که بر اساس گزارش ها، روسیه در حادثه موشکی پولند دخالتی نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه گفت که این برای ما مهم است که روسیه اعلام کرده است که این موضوع به آنها ارتباطی ندارد. علاوه بر این، شولتس در جلسه صبحگاهی ما اظهار داشت که این حادثه باید به طور دقیق بررسی شود. اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس G20گفت: همچنین مهم است که بایدن منکر تعلق این موشک به فدراسیون روسیه شد.
رسانه های پولندی در شامگاه 15 نوامبر گزارش دادند که دو موشک به خاک پولند سقوط کرد - در منطقه لوبلین در مرز با اوکراین، دو نفر کشته شدند. وزارت امور خارجه جمهوری اعلام کرد که موشکی که در پولند سقوط کرد ساخت روسیه بود. آندری دودا، رئیس جمهور پولند خاطرنشان کرد که ورشو اطلاعات دقیقی در اختیار ندارد که موشک های آن در قلمرو جمهوری سقوط کرده است.
در صبح روز 16 نوامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار برگزاری نشست اضطراری از رهبران گروه 7 و کشورهای ناتو شد که مانند او در اجلاس سران گروه 20 در بالی شرکت کردند. در نتیجه، او گفت که اطلاعات اولیه این واقعیت را رد می کند که موشکی که در پولند سقوط کرد از روسیه پرواز می کرد.
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
بایدن تردید دارد که موشکی که در پولند سقوط کرده از روسیه پرتاب شده باشد
به گفته وزارت دفاع روسیه، در آن روز هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و پولند صورت نگرفت و عکس های منتشر شده از برخی زباله ها هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام اظهارات رسانه‌های پولند درباره سقوط ادعایی موشک‌های "روسی" یک تحریک عمدی به منظور تشدید تنش است.
همانطور که الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی به ریانووستی گفت، موشک‌های کروز روسیه نمی‌توانند به خاک پولند حمله کنند، اما موشک‌های غیرعادی اوکراینی سامانه اس-300 می‌توانند به آنجا پرواز کنند: قبلاً چنین نمونه‌هایی وجود داشته است، از جمله شکست اوکراین از ضد پولند. موشک های هواپیما از ساختمان های مسکونی خود.
پنتاگون گفت که در شرایط سقوط موشک در پولند، آنها قصد دارند نه با حدس و گمان، بلکه با حقایق عمل کنند، که فرصت های کافی برای روشن شدن وجود دارد. پاتریک رایدر، سخنگوی ارتش، گفت: در عین حال، تا زمانی که حقایق دریافت نشود، پنتاگون در مورد قابل اجرا بودن ماده 5 منشور ناتو صحبت نخواهد کرد. در این ماده آمده است: طرفین متعاهد توافق می کنند که حمله مسلحانه به یک یا چند نفر از آنها در اروپا یا آمریکای شمالی به عنوان حمله به کل آنها تلقی شود.
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
طیاره ناتو موشکی را که در خاک پولند سقوط کرده بود، ردیابی کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала