امارات متحده عربی 1.7 میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است

© Fotolia / PhilipusФлаги Объединённых Арабских Эмиратов
Флаги Объединённых Арабских Эмиратов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
مشاور سفارت امارات متحده عربی در مسکو گفت، که امارات متحده عربی 1.7 میلیارد دالر به مردم افغانستان کمک های بشردوستانه ارائه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، حمد الحبسی، مشاور سفارت امارات متحده عربی در مسکو، روز چهارشنبه در نشستی در قالب مسکو درباره افغانستان گفت: "در سال‌های پسین کمک‌هایی به مبلغ 6.1 میلیارد درهم [امارات متحده عربی]، یعنی 1.7 میلیارد دالر امریکا، به افغانستان ارائه شده است".
این دیپلمات گفت: این کمک ها در زمینه هایی مانند: مراقبت های بهداشتی، تامین آب، [برای بهبود] وضعیت بهداشتی، مسکن و آموزش، توجه ویژه ای به [کمک] به زنان و کودکان شده است".
سومین محموله کمک‌های بشردوستانه امارات متحده عربی به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
سومین محموله کمک‌های بشردوستانه امارات متحده عربی به افغانستان رسید
با این حال، او توضیح نداد، که مقامات امارات برای چه دوره ای چنین حجمی از کمک های بشردوستانه را به مردم افغانستان ارائه کرده اند.
الحبسی افزود: بیش از 285 تن مواد غذایی و پزشکی از طریق پل هوایی بشردوستانه از امارات به افغانستان تحویل داده شده است. افزون بر این، پس از تثبیت کنترل بر افغانستان از سوی گروه طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه)، امارات 40000 افغانستانی و شهروندان خارجی را از این کشور بیرون کرد.
یادآوری می کنیم، که فرمت مسکو درباره افغانستان شامل روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان است. نمایندگان قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ترکیه به عنوان مهمان در نشست روز چهارشنبه شرکت کردند. نشست پیشین فرمت مسکو در 20 اکتوبر 2021 برگزار شد. سپس هیئتی به رهبری عبدالسلام حنفی معاون رئیس دولت موقت گروه طالبان در آن شرکت کردند. با این حال، همانطور که ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت، این بار گروه طالبان در این مراسم حضور نخواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала