کاخ سفید: امریکا، روسیه را مسئول حادثه راکتی لهستان می‌داند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Белого дома в Вашингтоне, США
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد، که ایالات متحده بدون توجه به نتایج تحقیقات، روسیه را مسئول حادثه راکتی لهستان می داند.
به گزارش اسپوتنیک، آدریان واتسون، رئیس دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای نوشتاری نوشت، که واشنگتن بر این باور است، که کیف حق دفاع از خود را در شرایط شلیک راکت از سوی فدراسیون روسیه دارد.
او تاکید کرد: ما به پژوهش دولت لهستان درباره انفجار اعتماد کامل داریم.
واتسون افزود: "ما چیزی ندیدیم که مغایر با ارزیابی نخستین رئیس جمهور [لهستان آندژی] دودا باشد، که این انفجار به احتمال زیاد نتیجه فروافتادن یک راکت دفاع راکتی اوکراینی بود، که متأسفانه در لهستان فروافتاد".
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: "در عین حال، صرف نظر از اینکه نتایج نهایی ممکن است چه باشد، واضح است که طرفی که در نهایت مسئول این حادثه غم انگیز است، روسیه است که انبوهی از راکت ها را به سوی اوکراین شلیک کرد".
او افزود: "اوکراین حق دفاع از خود را داشت و دارد".
Флаг на здании Министерства обороны РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
وزارت دفاع ادعا ها در مورد اصابت موشک های روسی به خاک لهستان را تحریک‌آمیز خواند
پیش از این، وزارت خارجه روسیه گفته بود، که مسکو از ورشو انتظار دارد تا "گمانه‌زنی‌های ضد روسی" را در پیوند با فروافتادن راکت ها در روستای پرژوودوه لهستان متوقف کند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز گفت، که کیف در این حادثه دخالتی نداشته است.
در شامگاه 15 نوامبر، رسانه های لهستانی گزارش دادند، که دو راکت در قلمرو لهستان فروافتاده است و دو نفر در ویودشیپ لوبلین در مرز با اوکراین کشته شدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که سخنان رسانه‌ها و نمایندگان رسمی لهستان درباره فروافتادن راکت های روسی در خاک این کشور یک تحریک عمدی با هدف تشدید تنش است. به گفته مقامات ارشد ناتو به نقل از وال استریت ژورنال، راکتی که در لهستان فروافتاده است به احتمال زیاد در روسیه ساخته شده و از سوی سامانه دفاع هوایی اوکراین شلیک شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала