رئیس جمهور پولند : هیچ نشانه ای از حمله به پولند وجود ندارد

© REUTERS / Kenzo Tribouillard Andrzej Duda
Andrzej Duda - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پولند در مورد سقوط موشک: هیچ چیز نشان نمی دهد که این یک حمله به پولند بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنجی دودا، رئیس جمهور لهستان در مورد حادثه فروافتادن موشک در یکی از مناطق این کشور گفت: هیچ چیز نشان نمی دهد که این حمله به لهستان بوده باشد.
دودا به خبرنگاران گفت: "هیچ چیز نشان نمی دهد که این حمله عمدی به لهستان بوده است. این واقعیت که یک موشک به خاک ما سقوط کرده است یک اقدام عمدی نبود. هدف این موشک پولند نبود. این حمله به لهستان نبود".
Флаг на здании Министерства обороны РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
وزارت دفاع ادعا ها در مورد اصابت موشک های روسی به خاک لهستان را تحریک‌آمیز خواند
پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طبق مطالعات کارشناسان روس موشک شلیک شده به پولند متعلق به نیروی هوایی اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه می گوید عکس‌های لاشه‌های کشف شده در روستای پرژوودوف که دیشب در پولند منتشر شد، توسط کارشناسان روسی مجتمع نظامی-صنعتی به صراحت به عنوان عناصر موشک هدایت شونده ضد هوایی اس ـ 300 نیروی هوایی اوکراین شناسایی شده است.
لازم به یادآوری است، رسانه های پولندی در شامگاه 15 از سقوط دو موشک در روستایی در نزدیکی لوبلین در شرق پولند و کشته شدن 2 نفر خبر دادند. وزارت امور خارجه پولند ادعا کرد که این موشک ها ساخت روسیه است، در حالی که رئیس جمهور پولند "آندری دودا" خاطرنشان کرد که ورشو هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه این موشک ها متعلق به چه کشوری است، در دست ندارد.
صبح روز 16 نوامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار برگزاری نشست اضطراری رهبران گروه 7 و کشورهای ناتو شد که در اجلاس سران گروه 20 در بالی شرکت کرده اند. همچنین او گفت که اطلاعات اولیه، این واقعیت را رد می کند که موشکی که در پولند سقوط کرده از سوی روسیه پرتاب شده باشد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در آن روز هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و پولند صورت نگرفت و عکس های منتشر شده از برخی قطعات باقی مانده موشک هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که تمام اظهارات رسانه‌های پولند درباره سقوط ادعایی موشک‌های "روسی" یک "تحریک عمدی" به منظور تشدید تنش است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала