نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان امروز برگزار می شود

© Sputnikفرمت مسکو2022
فرمت مسکو2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
نمایندگان ده کشور برای نشستی در قالب مسکو در مورد افغانستان که روز چهارشنبه در پایتخت روسیه برگزار می شود گرد هم می آیند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که انتظار می رود، شرکت کنندگان در این رایزنی ها در مورد مسائل امنیتی بحث کرده و تدابیری را برای تثبیت وضعیت در آن کشور در نظر خواهند گرفت.
مانند دفعه قبل، این مذاکرات در هتل پرزیدنت مسکو، جایی که خبرنگاران اسپوتنیک در آنجا کار خواهند کرد، انجام خواهد شد. هیئت های کشور های اشتراک کننده در این اجلاس، روسیه، ایران چین، پاکستان، هند، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان هستند.
نشست ترویکای توسعه‌یافته در مسکو برای صلح در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2022
خواست نشست فرمت مسکو از طالبان چی خواهد بود؟
این اولین نشست در قالب مسکو است که بدون نمایندگان افغانستان برگزار می شود: جمهوری دیگر وجود ندارد و طالبان دعوت نشده اند.
برای اولین بار، ایالات متحده نیز دعوت نشد - پیش از این، نمایندگان واشنگتن این فرصت را داشتند که در مذاکرات شرکت کنند، اگرچه همیشه از آن استفاده نمی کردند. اکنون روسیه به دلیل موضع غیرسازنده ایالات متحده در قبال افغانستان که دلیلی بر رد قالب "سه گانه گسترده" با مشارکت آنها (روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، پاکستان) شده است، هیچ فایده ای در این مورد نمی بیند.
قالب مسکو شامل روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است. جلسه قبلی در 20 اکتبر 2021 برگزار شد
 فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.11.2021
فرمت مشاوره مسکو در مورد افغانستان
تمام جزئیات جلسه فرمت مسکو را در را در شبکه های اجتماعی اسپوتنیک دنبال کنید:
برای دیدن تازه ترین اخبار درباره نشست فرمت مسکو تلگرام اسپوتنیک افغانستان را دنیال کنید!
آخرین اخبار از نشست فرمت مسکو را در توییتر اسپوتنیک افغانستان ببینید!
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала