نکات مهم کنفرانس خبری کابلوف در ختم اجلاس فرمت مسکو

© Sputnikضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
کابلوف: فرمت مسکو از تقاضای آزادسازی دارایی های افغانستان حمایت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت کنندگان در فرمت مسکو در مورد افغانستان از درخواست واشنگتن برای رفع انسداد حساب های افغانی حمایت کردند. ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیا در وزارت امور خارجه، روز چهارشنبه پس از این دیدار به خبرنگاران گفت.
او گفت: "اکثریت مطلق در مورد بازگشایی دارایی های افغانستان از سوی آمریکا صحبت کردند، این در سند نهایی منعکس شده است که امیدوارم همکاران به زودی روی آن توافق کنند و ما منتشر خواهیم کرد."
کشورهای فرمت مسکو در مورد افغانستان، دور هم جمع شدن و بحث در مورد اقدامات بیشتر در منطقه را، حتی با در نظر گرفتن عدم مشارکت نمایندگان جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) مهم دانستند. ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان، رئیس اداره دوم آسیا در وزارت خارجه، روز چهارشنبه پس از نشست فرمت مشورتی مسکو در مورد افغانستان به خبرنگاران گفت.
وی در پاسخ به سوالی در مورد واکنش روسیه به اظهارات طالبان در مورد غیرقابل قبول بودن نشست مسکو بدون مشارکت آنها گفت که، برای ما کشورهای کلیدی منطقه مهم بود.
کابلوف خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه یک سال پیش از طالبان برای شرکت در نشستی با این فرمت دعوت کرد. این دیپلمات گفت: "همه کشورها دقیقاً آن نکات اساسی، مواضع در مورد ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان را بیان کردند. آنها همچنان بر خلاف واقعیت اصرار داشتند که دولت آنها فراگیر است. ما نمی توانیم با این موافق باشیم."
فرمت مسکو شامل روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است. جلسه قبلی در 20 اکتبر سال گذشته برگزار شد. در این نشست هیئتی به رهبری عبدالسلام حنفی معاون رئیس دولت موقت طالبان حضور داشتند.
فرمت مسکو 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
طالبان در تشکیل دولت فراگیر ناکام بوده اند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала