- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کی‌یف: دیروز در نزدیکی جای فروافتادن راکت در لهستان پدافند هوایی جا به جا کرده بودیم

بمب
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
کی‌یف اذعان کرد، که دیروز پدافند هوایی را در نزدیکی جای فروافتادن راکت در لهستان جا به جا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از یک منبع دولتی امریکا گزارش داد، ارتش اوکراین به ایالات متحده و دیگر متحدان غربی اطلاع داده است، که در یک دوره زمانی مصادف با حادثه در لهستان و همچنین نزدیک به آن مکان، تلاش برای رهگیری راکت روسی داشته است.
Здание Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
کاخ سفید: امریکا، روسیه را مسئول حادثه راکتی لهستان می‌داند
به گفته این شبکه تلویزیونی، این اطلاعات بود که مبنای ارزیابی کنونی امریکایی ها از این حادثه بود.
در 15 نوامبر، رسانه های لهستانی گزارش دادند، که دو راکت در منطقه لوبلین در مرز با اوکراین فروافتاده است و دو نفر کشته شدند. وزارت امور خارجه جمهوری اعلام کرد، راکتی که در لهستان فروافتاده ساخت روسیه است. با این حال، این اطلاعات در ایالات متحده تایید نشد و سپس جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت، که اطلاعات اولیه مخالف نسخه ورود راکت های روسی است.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در آن روز هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز اوکراین و لهستان صورت نگرفت و عکس های منتشر شده از برخی زباله ها هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد.
به گفته وزارت دفاع، عکس‌های منتشر شده در لهستان از محل حادثه در پرژوودوف به صراحت نشان می‌دهد که قطعات راکت سامانه دفاع هوایی اس-300 اوکراین در آنجا سقوط کرده است. روز چهارشنبه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، که این ائتلاف هیچ مدرکی مبنی بر اینکه "ورود" به لهستان نتیجه اقدامات عمدی بوده است، ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала