آیا ترکیه از ناتو خارج خواهد شد؟

ناتو چگونه گسترش یافت؟ + داده نمایی
ناتو چگونه گسترش یافت؟ + داده نمایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
پرینچک مورخ: خروج ترکیه از ناتو با توجه به حمله تروریستی در استانبول اهمیت پیدا می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مهمت پرینچک مورخ ترک به ریانووستی گفت که خروج ترکیه از ناتو با توجه به حمله تروریستی در استانبول اهمیت پیدا می کند.
بعدازظهر یکشنبه انفجاری در خیابان عابر پیاده استقلال در مرکز استانبول رخ داد که بر اثر آن 6 نفر کشته و 81 نفر مجروح شدند. مظنون این حمله بازداشت شد، او اعتراف کرد که با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ممنوعه در ترکیه ارتباط دارد. . سلیمان سویلو، رئیس وزارت امور داخله ترکیه اعلام کرد که این شبهه وجود دارد که نشانه حمله تروریستی از شهر مرزی کوبانی سوریه بوده و عامل این حمله از طریق شهر عفرین وارد خاک ترکیه شده است. سویلو روز دوشنبه گفت که مقامات کشورش تسلیت سفارت آمریکا را در ارتباط با این حمله نمی پذیرند.
"بسیار واضح است که آمریکا پشت حمله استانبول است و واشنگتن آشکارا از سازمان تروریستی پ‌ک‌ک حمایت می‌کند. بودجه پ‌ک‌ک در آنجا توزیع می‌شود که در سنای خود تصمیم‌گیری می‌شود. شکی نیست که آمریکا این تروریست‌ها را آموزش داده است. این کارشناس تاکید کرد: آمریکا در شرق مدیترانه ترکیه را تهدید می کند و می خواهد با کمک این اقدامات تروریستی مقاومت ترکیه را در اینجا بشکند.
Министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2022
چاووش اوغلو: ترکیه در واجد الشرایط بودن سویدن و فنلاند برای پیوستن به ناتو تردید دارد
وی آخرین تصمیم سازمان کشورهای ترک را یادآور شد که در آن جمهوری ترک قبرس شمالی به عنوان کشور ناظر در این سازمان پذیرفته شد.
"این عنصری است که می تواند توازن را در شرق مدیترانه تغییر دهد، که باعث ناراحتی زیادی برای واشنگتن می شود. ایالات متحده از روابط اقتصادی، سیاسی و انرژی ترکیه و روسیه ناراحت است. شکست ترکیه در تبعیت از تحریم های اعمال شده علیه روسیه." پرینچک تاکید کرد: و این واقعیت که روابط اقتصادی ترکیه با روسیه انگیزه بسیار بیشتری دریافت کرد، تهدید بزرگتری برای برنامه‌های آمریکا در منطقه است.
این مورخ معتقد است که آنکارا باید پاسخ جدی به این حملات بدهد.
پرینچک گفت: "ترکیه با ماندن در سیستم ناتو نمی تواند این تهدیدات علیه خود را از بین ببرد. از این نظر، خروج ترکیه از ناتو یک موضوع فوری است و به امنیت ترکیه مربوط می شود."
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2022
اردوغان از ناکامی نهادهای امنیتی جهان خبر می دهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала