بایدن تردید دارد که موشکی که در پولند سقوط کرده از روسیه پرتاب شده باشد

بمب
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
بایدن: اطلاعات اولیه نشان می دهد که موشک سقوط کرده از روسیه نبوده است
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفت که داده های اولیه این احتمال را که موشکی که در پولند سقوط کرده از روسیه پرتاب شده باشد را رد می کند.
او گفت: "طبق اطلاعات اولیه، این موضوع تکذیب می شود. من نمی خواهم این را تا تکمیل کامل تحقیقات بگویم، اما از نظر مسیر، بعید است که از روسیه پرتاب شده باشد. اما خواهیم دید." به خبرنگاران در بالی پس از دیدار با رهبران جهان گفت.
بایدن افزود که قصد دارد از شرایط دقیق حادثه موشکی در پولند مطلع شود و سپس تصمیم بگیرد که چه اقداماتی را انجام دهد. وی همچنین گفت که رهبران ناتو و جی 7 در این دیدار درباره حادثه موشکی پولند گفتگو کردند و موافقت کردند که به ورشو در تحقیقات کمک کنند.
پیش از این، آندری دودا، رئیس جمهور پولند گفته بود که ورشو اطلاعات دقیقی ندارد که موشک های آن به خاک این کشور سقوط کرده است. این بیانیه برخلاف ادعای وزارت خارجه پولند است که پیش از این اعلام کرده بود یک موشک "ساخت روسیه" به خاک این کشور سقوط کرده و در این رابطه با سرگئی آندریف سفیر روسیه در ورشو تماس گرفت.
در 15 نوامبر، رسانه های پولندی در مورد سقوط ادعایی دو موشک در خاک پولند گزارش دادند - در Voivodeshipلوبلین در مرز با اوکراین، دو نفر کشته شدند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، هیچ حمله ای به اهدافی در نزدیکی مرز دولتی اوکراین و پولند انجام نشده است و عکس های منتشر شده از برخی زباله ها هیچ ارتباطی با سلاح های روسی ندارد. تمام اظهارات رسانه های پولندی درباره سقوط ادعایی موشک های "روسی" یک تحریک عمدی به منظور تشدید اوضاع است.
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
طیاره ناتو موشکی را که در خاک پولند سقوط کرده بود، ردیابی کرد
همانطور که الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی به ریانووستی گفت، موشک‌های کروز روسیه نمی‌توانند به پولند برسند، اما موشک‌های اس-300 اوکراینی شلیک غیرعادی می‌توانند به آنجا پرواز کنند: قبلاً چنین نمونه‌هایی وجود داشته است، از جمله پرتاب موشک‌های ضدهوایی به ساختمان های مسکونی خود توسط اوکراین.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در گفتگو با آندری دودا، رئیس جمهور پولند، در مورد نیاز به "تثبیت تمام حقایق" حادثه در خاک پولند صحبت کرد. پنتاگون همچنین تاکید کرد که فقط بر اساس حقایق هدایت شود و از بحث در مورد کاربردی بودن ماده 5 منشور ناتو که بیان می کند حمله مسلحانه به یک یا چند کشور اتحادیه اروپا یا آمریکای شمالی به عنوان حمله به تلقی می شود، خودداری کرد.
Флаг на здании Министерства обороны РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
وزارت دفاع ادعا ها در مورد اصابت موشک های روسی به خاک لهستان را تحریک‌آمیز خواند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала