پاسخ کابلوف به اسپوتنیک در اختتامیه نشست فرمت مسکو

© Sputnikفرمت مسکو
فرمت مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عضو شوید
کابلوف درباره مبارزه با تروریست و مواد مخدر در کابل به اسپوتنیک گفت طالبان در تلاش هستند اما کاملا موفق نبوده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در پایان روز کاری اجلاس فرمت کابل درباراه افغانستان نماینده خاص رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، ضمیر کابلوف کنفرانس خبری داشت که سوالاتی از طرف اسپوتنیک، درباره جلسه بعدی و مبارزه با مواد مخدر و تهدیدات تروریستی مطرح شد.
کابلوف درباره این که آیا در آینده پلانی برای برگزاری جلسه بعدی فرمت مسکو وجود دارد یا خیر، گفت: این جلسات با تصمیم گیری کشور های عضو، پلان گذاری می شود و همچنان درباره اینکه طالبان به نشست دعوت شوند یا نه هم کشور های عضو فرمت مسکو تصمیم گیرنده هستند.
وی درباره اینکه آیا طالبان توانسته اند تا تعهدات خود در سومین اجلاس فرمت مسکو که 20 اکتوبر 2021 برگزار شده بود برآورده کنند گفت: درباره مبارزه با مواد مخدر تعهدات عملی نشده است. تقریبا 5 میلیون از مردم افغانستان که از طریق کشت و زرع مواد مخدر امرار معاش می کنند هیچ جایگزینی برای منبع درآمد نداردند. این موضوع بخاطر این است که اداره طالبان نمی تواند شرایط بهتری را برای آنها فراهم کند. وی افزود علت بحران مالی در افغانستان این است که دارایی های افغانستان توسط آمریکا و کشور های ناتو منجمد شده است شده است.
کابلوف درباره مبارزه با تهدیدات تروریستی گفت شرایط کمی بهبود یافته است. وی اضافه کرد که طالبان بر خلاف دولت سابق که طی 20 سال گذشته به آمریکا و ناتو همکار بودند، با آنها مبارزه می کنند. این موضوع را نمیتوان نادیده گرفت گرچند آنها در برآورده کردن تعهدات درباره جلوگیری استفاده از خاک افغانستان برای فعالیت های تروریستی ناکام بودند.
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
نکات مهم کنفرانس خبری کابلوف در ختم اجلاس فرمت مسکو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала