منبعد صدای گروپ هفت در گروپ بیست تاثیر ندارد

© AP Photo / Willy KurniawanПремьер-министр Индии Нарендра Моди и президент Индонезии Джоко Видодо принимают участие в церемонии передачи на саммите лидеров G20 в Нуса-Дуа, Бали, Индонезия
Премьер-министр Индии Нарендра Моди и президент Индонезии Джоко Видодо принимают участие в церемонии передачи на саммите лидеров G20 в Нуса-Дуа, Бали, Индонезия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
سوتلانا لوکاش، نماینده رئیس جمهور روسیه در گروپ 20 اعلام کرد که غرب در نشست سران گروپ 20 (جی 20) در بالی در مورد تعدادی از موضوعات ریاکاری نشان داد، اما بیانیه نهایی نشان داد که موضع (جی 7) سلطه خود را در گروپ 20 از دست داده است.
به گزارش اسپوتنیک، خانم سوتلانا لوکاش گفت نمایندگان کشورهای مترقی، در دستور کار آب و هوا - در انجام تعهدات خود و در مورد موضوع معامله مواد غذایی، ریاکاری خاصی نشان دادند.
لوکاش گفت: "یک دورویی وجود داشت. اما، من فکر می کنم، جی 20 توانست به طور کامل لحن را به نفع اقتصادهای در حال پیشرفت متعادل کند. اعلامیه امسال متفاوت است از این جهت که صدای جی 7 دیگر غالب نیست."
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2022
موضع کشورهای جی 20 در قبال تحریم‌ها علیه روسیه افشا شد
وی خاطرنشان کرد که روسیه با شرکای خود در برجام و سایر کشورهای دوست که به تحریم‌های غربی نپیوستند، موفق شد "توازن را در همه موضوعات، چه امنیت غذایی، آب و هوا، یا مسائل تحول دیجیتال یا انرژی، متعادل کند."
خانم سوتلانا لوکاش تاکید کرد: "به تدریج، به آرامی، اما موازنه قوا در حال تغییر است. شاید بتوان این کار را به نحوی سریعتر انجام داد، ترجیحا، اما این که فعلاً حداقل چنین اتفاقی می افتد، خوب است."
نماینده رئیس جمهور روسیه در گروپ 20 همچنین گفت که در این نشست در مورد گذار به ارزهای ملی در محاسبات بحث شد، تعدادی از اقتصادهای نوظهور از جمله ترکیه و کشورهای بریکس با روسیه در این مورد توافق کردند که این راه آینده باشد.
نشست سران گروپ 20 در 15 تا 16 نوامبر در جزیره بالی اندونزیا برگزار شد و هیئت روسیه به ریاست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نیز در آن حضور داشت . آنتون سیلوانوف وزیر دارایی نیز از جمله اعضای هیئت روسیه بود.
در نتیجه این نشست، بیانیه مشترکی به تصویب رسید. به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، کرملین از نتایج نشست جی 20 راضی است و سند نهایی تفاوت رویکردها در مورد مسئله اوکراین را به ثبت رسانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала