واکنش معاون نخست وزیر روسیه به سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک در گروه 20

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный директор, член совета директоров АО «Газпром-медиа Холдинг» Дмитрий Чернышенко
Генеральный директор, член совета директоров АО «Газпром-медиа Холдинг» Дмитрий Чернышенко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
معاون نخست وزیر روسیه، سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک در نشست گروه 20 را بازی دوگانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری چرنیشنکو، معاون نخست وزیر روسیه گفت: اظهارات توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) در نشست گروه 20 مبنی بر اینکه ورزش بین المللی نباید به ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی تبدیل شود، به دور از صداقت است.
تومامس باخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
ورزش
باخ: پکن اکنون برای همه‌ی ما آغاز می‌شود
چرنیشنکو افزود: "عملکرد باخ در گروه 20 چیزی بیش از یک نما است، تلاشی برای پنهان کردن اقدامات مستمر و با انگیزه سیاسی توسط کمیته بین المللی المپیک. عدم وجود هرگونه پیشنهاد مشخص کمیته بین المللی المپیک برای اطمینان از اعمال این ادعا در طول نشست گروه 20، گواه مستقیم آن است".
وی ادامه داد: "در کمتر از یک سال، به لطف باخ و سایر کارگزاران، ورزشکاران روسی از تمام مسابقات بین‌المللی ممکن تعلیق شدند و ورزشکاران پارالمپیک اجازه حضور در بازی‌های پکن را نداشتند، در حالی که بیشتر آنها پیش از این برای تمرین وارد چین شده بودند. این لفاظی از باخ به دور از واقعیت است".
به گفته معاون نخست‌وزیر روسیه، در نتیجه لابی‌های "پشت‌پرده" باخ، فدراسیون‌های بین‌المللی در حال اصلاح اساسنامه‌های خود و ایجاد پیشینه هایی برای حذف بعدی فدراسیون‌های ورزشی روسیه از صفوف خود هستند.
یادآوری می کنیم، که باخ در روز سه‌شنبه در سخنانی در جمع رهبران گروه 20، سیاسی شدن ورزش را محکوم کرد و از رهبران گروه 20 خواست تا در بیانیه‌ای مشترک پس از نشست بالی، بند "بی‌طرفی ورزشی" را لحاظ کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала