واکنش کرملین به اظهارات کاخ سفید در مورد سقوط راکت در پولند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دمتری پسکوف
دمتری پسکوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در واکنش به اظهارات کاخ سفید درباره مسئولیت مسکو در حادثه سقوط راکت در قلمرو پولند، علت اصلی وضعیت فعلی را اقدامات ایالات متحده و ناتو عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک روز قبل، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در یک بیانیه‌ کتبی خاص خاطرنشان کرد که نتیجه‌گیری نهایی حادثه سقوط راکت در پولند هرچه باشد، مسئولیت آن در نهایت بر عهده "روسیه است که راکت های را به سوی اوکراین پرتاب کرد".
پسکوف در پاسخ گفت: "امریکایی‌ها با این پارادایم صحبت می‌کنند که "اگر این و آن نبود، این اتفاق نمی‌افتاد." پس منطقی است که به عقب برگردیم و ما علت اصلی همه چیز را خواهیم دید - این ناتو و در رأس آن ایالات متحده است."
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پسکوف: کی‌یف در حال آماده شدن برای بمب های کثیف تروریستی است
رسانه های پولندی شامگاه سه شنبه از سقوط دو راکت در منطقه لوبلسکی در مرز اوکراین خبر دادند. بر اثر این حادثه دو نفر جان باختند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این راکت‌های اوکراینی بودند که برای رهگیری راکت‌های روسیه پرتاب شدند.
در همان زمان، بلافاصله پس از این حادثه، وزارت خارجه پولند اعلام کرد که راکتهای ساخت روسیه سقوط کرده و سفیر روسیه را احضار کرد. در همان زمان، رئیس جمهور آندری دودا خاطرنشان کرد که هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست. پس از این حادثه، وارسا شورای ناتو را بر اساس ماده چهارم معاهده اصلی تشکیل داد که در صورت تهدید یکی از اعضای اتحاد، مشورت ها را پیش بینی می کند.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که قوای روسیه به هیچ هدفی در نزدیکی مرز اوکراین و پولند حمله نکرده است و تمام اظهارات ورسا در مورد دخالت مسکو دسیسه است. وزارت دفاع روسیه همچنین اشاره کرد که بر اساس نتیجه گیری کارشناسان، عکس های منتشر شده از صحنه حادثه ، قطعاتی از یک موشک اوکراینی برای سامانه اس-300 را نشان می دهد.
به گفته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از نشست اضطراری رهبران گروه 7، گزارشات اولیه تایید نمی کند که نیروهای روسیه راکت سقوط کرده را پرتاب کرده اند. پنتاگون گفت که آنها قصد دارند نه با حدس و گمان، بلکه با حقایق عمل کنند و فرصت های کافی برای شفاف سازی وجود دارد.
روز چهارشنبه، دودا نیز اظهار داشت که به احتمال زیاد این راکت ها متعلق به اوکراین است.
کرملین اتهامات علیه روسیه مبنی بر دخالت در این حادثه را نمونه ای از واکنش ناشی از روس هراسی دیوانه وار خواند که بر اساس هیچگونه اطلاعات واقعی نبوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала