پولند به اوکراین اجازه شرکت در تحقیقات سقوط راکت را نداد

© Sputnik / Alexey VitvitskyПрезидент Польши Анджей Дуда
Президент Польши Анджей Дуда - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
آندژی دودا، رئیس جمهور پولند گفت: نمایندگان اوکراین اجازه خواهند داشت از نتایج تحقیقات سقوط راکت در پولند با خبر شوند، اما اجازه شرکت در آن را نخواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور پولند گفت: نمایندگان اوکراین می توانند با تحقیقات مربوط به سقوط یک راکت در پولند آگاه شوند.
پیش از این، یاکوب کوموچ، رئیس دفتر سیاست بین‌الملل دفتر رئیس‌جمهور پولند، گفته بود که کارشناسان اوکراینی مجاز به بازدید از محل سقوط راکت در خاک پولند هستند.
"برای اینکه بتوان در مورد مشارکت در اقدامات تحقیقاتی صحبت کرد، برای اینکه بتوان در مورد مشارکت در تحقیقات صحبت کرد، قوانین مربوطه حقوق بین الملل، معاهدات بین المللی باید اجرا شود. این همیشه یک فعالیت در چارچوب قانون است. دودا به خبرنگاران گفت.
وی خاطرنشان کرد: دادستانی که در محل کار می کند نیز همین نظر را داشت.
رئیس جمهور پولند توضیح داد: "اگر مهمانان اوکراینی بخواهند اقدامات و تحقیقات را ببینند، می توان آن را به آنها نشان داد، اما اگر ما در مورد مشارکت در تحقیقات، در مورد دسترسی به اسناد و اطلاعات صحبت می کنیم، پس این از قبل به دلایل خاصی از نظر قانون و معاهدات بین المللی نیاز دارد.
در شامگاه 15 نوامبر، رسانه ها از سقوط دو راکت در منطقه لوبلین در مرز پولند و اوکراین و کشته شدن دو نفر خبر دادند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، راکت های اوکراینی شلیک شده برای رهگیری گلوله های روسیه در خاک پولند سقوط کردند.
به گفته بایدن پس از نشست اضطراری رهبران کشورهای گروه 7، داده های اولیه تایید نمی کند که راکت سقوط کرده توسط نیروهای روسی پرتاب شده است. پنتاگون گفت که آنها قصد دارند نه با حدس و گمان، بلکه با حقایق عمل کنند، که فرصت های کافی برای شفاف سازی وجود دارد.
روز قبل، آندری دودا، رئیس جمهور پولند نیز اعتراف کرد که به احتمال زیاد، این راکت ها متعلق به اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش به هیچ هدفی در نزدیکی مرز اوکراین و پولند حمله نکرده است و تمام اظهارات ورشو در مورد دخالت مسکو یک تحریک است. این آژانس همچنین اشاره کرد که بر اساس نتیجه گیری کارشناسان، عکس های منتشر شده از صحنه، قطعاتی از یک راکت اوکراینی برای مجموعه اس-300 را نشان می دهد.
Andrzej Duda - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
رئیس جمهور پولند : هیچ نشانه ای از حمله به پولند وجود ندارد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала