نبنزیا: تلاش بعضی کشورها در مداخله در موضوع دارایی های افغانستان ظالمانه است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
عضو شوید
مسکو به عدم پیشرفت ملموس در آزادسازی دارایی های افغانستان اشاره می کند؛ در این زمینه، تلاش تعدادی از کشورها برای مرتبط ساختن این مشکل با حل وظایف محدود ملی خود، ظالمانه است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان جهانی درباره "فرمول آریا" که به ابتکار فدراسیون روسیه تشکیل شده بود، بیان کرد. این نشست به جلوگیری از فروپاشی اقتصادی، بازسازی و توسعه افغانستان اختصاص دارد.
قطعنامه 2615 شورای امنیت سازمان ملل متحد در دسامبر 2021 به تصویب رسید تا فرصتی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه فوری از طریق همه کانال‌های ممکن باشد. نبنزیا گفت: رژیم تحریم‌ها." با این حال، در واقعیت می‌بینیم که تعدادی از کشورها همچنان آزادانه محتوای آن را تفسیر می‌کنند و محدودیت‌های یکجانبه فعلی را توجیه می‌کنند.
وی افزود: "در پس‌زمینه فروپاشی کامل اقتصاد افغانستان، فلج شدن سیستم بانکی، عدم پیشرفت ملموس در طول 12 ماه در حل مسئله رفع توقیف دارایی‌های افغانستان و بازگرداندن این وجوه به صاحبان واقعی آن، مردم افغانستان، نماینده دائم فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: "تلاش های دولت ها به هر بهانه ای برای پیوند دادن این موضوع با حل مشکلات ملی محدود خود.
به گفته وی، چنین اقداماتی صمیمیت اظهارات علاقه مندی همکاران برای تثبیت وضعیت در افغانستان و پایان دادن به آن در یک کشور توسعه یافته، مستقل و مستقل را زیر سوال می برد. "مسئله بازسازی و توسعه بعدی کشور همچنان باز است. متأسفانه بسیاری از همکاران، به ویژه همکاران غربی ترجیح می دهند وانمود کنند که این مشکلات ربطی به آنها ندارد و باید توسط خود افغان ها یا همسایگان منطقه ای آنها حل شود." این دیپلمات خاطرنشان کرد. آنها حتی به طور قاطعانه از کوچکترین بحث در مورد این موضوع خودداری می کنند و اگر چنین کنند، تعدادی خواسته از طالبان مطرح می کنند (حرکت در فدراسیون روسیه ممنوع است - یادداشت تاس)، که به نظر آنها، آنها ابتدا باید انجام دهند."
نبنزیا خاطرنشان کرد که این پیش نیاز کشورهای غربی برای کمک های احتمالی آینده است. سفیر افغانستان گفت: "این در حالی است که این آنها هستند که مسئول وضعیت ناامیدکننده کنونی افغانستان و عواقب فرار غیرمسئولانه آنها پس از 20 سال هستند."
در این نشست نمایندگان دائمی کشورهای شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمایندگان آژانس های بشردوستانه، کارشناسان و رسانه ها حضور دارند.
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
روسیه از آمریکا خواست دارایی های افغانستان را از حالت انجماد خارج کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала