اتحادیه اروپا 68 میلیارد یورو روسیه را متوقف کرد

© Photo / Andriano_czМужская рука на купюрах евро и чешских злотых
Мужская рука на купюрах евро и чешских злотых - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عضو شوید
نشریه پولیتیکو با استناد از کمیسیون اروپا می نویسد که اتحادیه اروپا پول روسیه به ارزش 68 میلیارد یورو را متوقف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره آمده است: 50 میلیارد یورو از 68 میلیارد یورو در بلجیم است. در مرحله بعدی لوکزامبورگ قرار دارد که پولهای بلوک شده به ارزش 5.5 میلیارد یورو را دارد.
کمیسیون اروپا تخمین می زند که حدود 33.8 میلیارد یورو از مبلغ فوق الذکر ذخایر ملی روسیه باشد اما مقدار دقیق آن مشخص نیست.
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش دادند و حدود نیمی از ذخایر طلا و ارز روسیه - حدود 300 میلیارد دلار - را مسدود کردند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این اقدامات را دزدی خوانده و توجه را به این واقعیت جلب کرد که اتحادیه اروپا از سال 2014 تصمیمات غیرقانونی و غیرمنطقی متعددی برای مسدود کردن اموال شهروندان و شرکت های روسیه اتخاذ کرده است.
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2022
اوکراین از روسیه پول می خواهد
همزمان، اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان مصادره وجوه بلوکه شده روسیه و انتقال آنها برای تامین مالی اوکراین است. به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ، این اقدامات کاملاً غیرقانونی و مغایر با قوانین بین المللی و به منزله تجاوز به اموال، دولتی و خصوصی است که پایه های نظام موجود روابط اقتصادی در جهان را از بین می برد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است. ، پوتین خاطرنشان کرد با این وجود ، نمی‌توان ثبات مالی روسیه را تضعیف کرد و خود اروپا به بن‌بست تحریم‌ها رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала