بهبود زندگی مردم در اولویت گروه طالبان نیست

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه ناروی با نشر خبرنامه ای از پایان نشست اسلو درباره افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، در بیانیه نشست هفته افغانستان در اسلو که پنج‌شنبه، ۲۶ عقرب، در پایان این نشست منتشر شد، آمده که رفاه مردم باید در نخستین دستور کار گره طالبان به عنوان مسئولان کنونی این کشور باشد.
آنیکن هویفتلد، وزیر امور خارجه ناروی در بیانیه‌ای در این نشست گفته است: "متأسفانه اکنون می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که طالبان به وعده‌های خود در نشست‌های اسلو عمل نکرده است. آن‌ها دولت فراگیر تشکیل نداده‌اند و حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند".
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
سیگار: گروه طالبان ممکن به ده ها میلیون دالر انتقال شده به افغانستان دسترسی پیدا کرده است
هویفتلد با بیان این که "ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم." گفته است، که روشن خواهند کرد که چه انتظاری از این گروه دارند و طالبان را برای نقض حقوق بشر پاسخگو خواهند دانست.
این مقام ناروژی تأکید کرده است، که با برگشت طالبان بحران انسانی و بشری در افغانستان تجدید شد.
با این حال، نظر او درباره نشست دو ماه پیش در ناروی که در آن دعوت از طالبان واکنش‌برانگیز شد، مثبت است و‌ می‌گوید که تصمیم درستی بود و برای بهبود شرایط افغانستان کمک کرد.
یادآوری می کنیم، که نشست هفته افغانستان به کمک وزارت امور خارجه ناروی و کمیته ناروی و‌ برخی دیگر از نهادهای بین‌المللی راه‌اندازی شده بود و دیروز پایان یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала