زلنسکی به جرم تحریک جنگ سوم جهانی متهم شد

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عضو شوید
اندرو کوریبکو در مقاله که در وب سایت مؤسسه امریکایی رون پل برای صلح و رفاه منتشر شد، می نویسد که اوکراین تلاش نمود از طریق فریب آغاز جنگ جهانی سوم را تحریک کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد حادثه رخ داده در سرحد پولند و اوکراین گفته بود که صحبت در مورد راکت های روسی است . او مسکو را به جرم حمله به پولند متهم نموده و این حادثه را به مثابه تشدید تنش دانست. او بعداً تأکید کرد که تردیدی ندارد که کیف در حادثه پولند دست نداشته است. با این حال، جو بایدن در پاسخ گفت که این سخنان نمی تواند به عنوان مدرکی دال بر عدم دخالت اوکراین در این حادثه باشد. زلنسکی سپس گفت که کیف اطلاعات دقیق در اینباره در اختیار ندارد که راکت اوکراین در شرق پولند سقوط کرده باشد. وی همچنان اعتراف کرد که در زمان وقوع این حادثه دافع هوا اوکراین به دلیل راکت باران توسط روسیه فعال بود.
Президент Украины Владимир Зеленский  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2022
زلنسکی: "مینسک 3" وجود نخواهد داشت
به نوشته نشریه امریکایی، زلنسکی به تمام جهانیان دروغ گفت و راکت باران پولند توسط نیروهای مسلح اوکراین را "حمله راکتی روسیه علیه امنیت جمعی" خواند و به ناتو گفت "ما باید وارد عمل شویم."
ناظر می نویسد: "این واقعیت که مقامات ارشد کیف به معنی واقعی کلمه برای اجرای این سناریوی آخرالزمانی توطئه کردند، نشان می دهد که آنها به توانایی های خود خیلی اطمینان ندارند.
کوریبکو تاکید کرد که مقامات اوکراین نگرانند که پس از گزارشات قبلی مبنی بر اینکه وزارت خارجه ایالات متحده مخفیانه زمینه را برای مذاکرات احتمالی صلح بین اوکراین و روسیه آماده می‌کند، کیف تحت "فشار غیرقابل تحمل" برای رسیدن به سازش با مسکو قرار گیرد.
رسانه های پولندی شامگاه سه شنبه از سقوط دو راکت در منطقه لوبلسکی در مرز اوکراین خبر دادند که در اثر آن دو نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این راکت های اوکراینی بودند که برای تعقیب راکت‌های روسیه پرتاب شده بودند.
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
کلوپ ویدیو
زلنسکی آمادگی اوکراین برای صلح را اعلام کرد
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که قوای مسلح روسیه به هیچ هدفی در نزدیکی سرحد اوکراین و پولند حمله نکرده است و تمام اظهارات ورسا در مورد دخالت مسکو دسیسه است. وزارت دفاع روسیه همچنین اشاره کرد که بر اساس نتیجه گیری کارشناسان، عکس های منتشر شده از صحنه حادثه ، قطعاتی از یک راکت اوکراینی برای دستگاه دافع هوا اس-300 را نشان می دهد.
به گفته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده پس از نشست اضطراری رهبران گروه 7، گزارشات اولیه تائید نمی کند که قوای روسیه راکت های سقوط کرده را پرتاب کرده باشند. پنتاگون گفت که آنها قصد دارند نه با حدس و گمان، بلکه با حقایق عمل کنند و فرصت کافی برای شفاف سازی وجود دارد.
روز چهارشنبه، آنجی دودا، رئیس جمهور پولند نیز گفت که به احتمال زیاد این راکت ها متعلق به اوکراین است.
کرملین اتهامات علیه روسیه مبنی بر دخالت در این حادثه را نمونه ای از واکنش ناشی از روس هراسی دیوانه وار خواند که بر اساس هیچگونه اطلاعات واقعی نبوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала