کنار گذاشتن دالر در مبادلات انرژی از سوی روسیه و چین

© Sputnik / Mikhail Kutuzov /  مراجعه به بانک تصاویر دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است
دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عضو شوید
معاون نخست‌ وزیر روسیه از کنار گذاشتن دالر از سوی مسکو و پکن در مبادلات انرژی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه امروز جمعه گفت: مبادله انرژی میان چین و روسیه روند رو به رشد مستمری دارد.
توافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
امتناع هند از دالر در خرید سوخت از روسیه
سخنان نواک پس از دیدار هیأت‌های روسیه و چین برای گفت‌وگو در خصوص همکاری‌های انرژی مطرح شد. وی گفت: "چین، شریک راهبردی ما در منطقه آسیا-پاسیفیک و به طور کلی در زمینه تجارت است".
معاون نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه دو کشور قصد دارند روابط تجاری با یکدیگر را گسترش دهند گفت پکن و مسکو در حال تلاش برای افزایش سهم ارزهای ملی در مبادلات ملی هستند.
او تصریح کرد: "داریم برای مبادلات انرژی به سمت ساز و کارهای مبادله بر اساس روبل و یوان تغییر رویه می‌دهیم".
در سال‌های گذشته روسیه و چین استفاده از ارزهای ملی در مبادلات دوجانبه را به منظور عبور از دالر و یورو شدت بخشیده‌اند. مسکو، به ویژه از زمان آغاز عملیات ویژه در اوکراین، سیاست دالرزدایی را در مبادلات خارجی خودش دنبال کرده است.
از زمانی که دالر امریکا جای پوند انگلیس را به عنوان ارز ذخیره‌ای در دنیا گرفت هژمونی ایالات متحده و سلطه جهانی‌اش گسترش پیدا کرد. این ارتقاء جایگاه دالر ضمانت می‌کرد که تقاضایی دائمی و قوی برای سرمایه‌های دالر محور در دنیا وجود خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала