- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

بیانیه ای وزارت دفاع روسیه درباره قتل عام سربازان روسی از سوی نظامیان اوکراینی

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای درباره قتل عام سربازان اسیر روسی از سوی نظامیان اوکراینی نوشت، که قتل وحشیانه ای اسیران جنگی روسی نخستین و تنها جنایت جنگی اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه درباره قتل عام سربازان روسی از سوی نیروهای اوکراینی نوشت: شواهد ویدیویی جدید منتشر شده نشان دهنده قتل عام اسیران غیر مسلح روسی از سوی پرسنل نظامی اوکراین را نشان می دهد و این ماهیت وحشیانه ای رژیم کنونی کیف به رهبری زلنسکی و کسانی که از او نگهبانی و پشتیبانی می کنند را تایید می کند".
Украинские военнослужащие. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
شکست قوای اوکراین در نزدیکی خارکف و لوگانسک
این وزارت افزوده است: ""قتل عمدی و روشمند بیش از ده نظامی بی غیر مسلح روسی با شلیک گلوله مستقیم به سر از سوی منحطان نیروهای مسلح اوکراین را نمی توان به عنوان یک "استثنای غم انگیز" در پس زمینه ادعای رعایت عمومی حقوق اسیران جنگی رژیم کیف ارائه کرد".
در ادامه ای بیانیه ای وزارت دفاع روسیه آمده است: "در عین حال، نظامیان اوکراینی که در این هفته تسلیم شدند، مطابق با همه ای الزامات کنوانسیون ژنو درباره رفتار با اسیران جنگی نگهداری می شوند".
در بیانیه این وزارت همچنان نوشته شده است: "قتل وحشیانه اسیران جنگی روسی نخستین و تنها جنایت جنگی رژیم کیف نیست. این یک رویه رایج در نیروهای مسلح اوکراین است که فعالانه از سوی رژیم کیف پشتیبانی می شود و پشتیبانان غربی آن متوجه بی اعتنایی نشده اند".
در پایان این بیانیه افزوده شده است: "اما زلنسکی و دژخیمانش باید در برابر دادگاه تاریخ، مردم روسیه و اوکراین در مقابل همه و برای هر زندانی شکنجه شده و کشته شده پاسخگو باشند".
یادآوری می کنیم، که پیش از این ویدئویی از اعدام اسیران جنگی روسی در ماکییوکا از سوی ملی گرایان اوکراینی در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала