راکتهای کوریایی شمالی می تواند امریکا را نابود کند

© AFP 2023 / Ed Jonesسناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد
سناتور مکین: ترامپ باید از تهدیدهای بکاربرد «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی اجتناب ورزد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
عضو شوید
یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع جاپان روز جمعه طی کنفرانس مطبوعاتی گفت، راکت بالستیک قاره پیما که توسط کوریائی شمالی پرتاب شد، می تواند 15000 کیلومتر پرواز کند و در صورت پرتاب در امتداد یک مسیر متعارف به خاک ایالات متحده امریکا برسد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع جاپان گفت: "ما هنوز در حال تجزیه و تحلیل جزئیات هستیم، اما این پرواز 69 دقیقه طول کشید. اگر ما بر اساس مسیر راکت بالستیک قاره پیمایی که امروز توسط کوریائی شمالی پرتاب شد محاسبه کنیم، بُرد پرواز آن می تواند از 15 هزار کیلومتر فراتر رود، در این حالت (این محدوده پروازی) شامل قلمرو ایالات متحده می شود.
هیروکازو ماتسونو، سر سکرتر دولت جاپان پیشتر گفته بود، برد پرواز این راکت 1000 کیلومتر و ارتفاع پرواز آن 6000 کیلومتر بوده است. وی همچنین اظهار داشت که راکت در مسیری لولائی پرواز کرده است. چنین مسیری به معنی پرتاب بیشتر عمودی راکت است که مسلفا پرواز آنرا کاهش می دهد.
سمارق انفجار هستوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2022
کوریایی جنوبی از امکان آزمایشات هستوی کوریائی شمالی خبر داد
کوریائی شمالی در ساعت 10:14 امروز به وقت محلی یک راکت بالستیک قاره پیما را به سمت شرق پرتاب کرد. این راکت در ساعت 11:23 در 200 کیلومتری جزیره اوشیما در نزدیکی هوکایدو در منطقه اقتصادی انحصاری جاپان سقوط کرد.
پیشتر فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان گفته بود که اعتراض شدیدی علیه کوریائی شمالی صورت گرفته است. تا این لحظه اطلاعاتی در مورد خسارات وارده به طیارات و کشتی ها در دست نیست.
از اوایل سال، کوریایی شمالی 34 پرتاب راکت انجام داده است. تقریباً نیمی از آنها - 15 - در دوره 25 سپتامبر تا به حال پرتاب شده اند، از جمله پرتاب یک راکت بالستیک میان برد از نوع "هواسئونگ ـ 12" Hwaseong-12) ) که بر فراز جاپان پرواز کرد و رکورد 4.5 هزار کیلومتر را برای کوریائی شمالی شکست. ارتفاع پرواز آن 1000 کیلومتر بود.
کوریایی شمالی می‌گوید که تمام فعالیت‌های نظامی پاسخی به "تحریکات " کوریائی جنوبی است که اخیراً به طور مستقل و مشترک با ایالات متحده و جاپان مانورهای نظامی پر تحرکی را انجام داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала