واکنش وزارت خارجه روسیه در قبال ممانعت حضور لاوروف در OSCE

© Photo / OSCE/Curtis BuddenЛоготип ОБСЕ
Логотип ОБСЕ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه به تصمیم پولند برای ممانعت از حضور لاوروف در شورای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تصمیم پولند برای ممانعت از شرکت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در لودز بی سابقه و تحریک آمیز است.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به لوکاش یاسین، نماینده وزارت خارجه پولند، گزارش داد که وارشو به هیئت روسیه اجازه نمی دهد تا در جلسه شورای وزرای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا که در1-2 دسامبر در لودز پولند برگزار می شود، شرکت کنند.
این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد:"تصمیم پولند، که رئیس فعلی سازمان امنیت اروپا است، برای منع وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف از شرکت در جلسه شورای وزرای امور خارجه سازمان امنیت اروپا در شهر لودز در روز های 1 و 2 دسامبر، بی سابقه و تحریک آمیز است"
قابل یادآوری است که این اقدامات ورشو با جایگاه ریاست این سازمان که ۵۷ کشور به عنوان کشورهای قدرتمند و مستقل در شرایط برابر در آن شرکت می کنند، سازگار نیست. در طول سال، پولند "اساسات سازمان امنیت و همکاری در اروپا را خراب کرد" زیرا بسیاری از رویدادها یا لغو شدند یا در قالب "جانشین" برگزار شدند.
علاوه بر این، مقامات پولندی اجازه نمی دهند که سازمان امنیت و همکاری در اروپا به طور کامل وظایف خود را انجام دهند. به عنوان مثال، در ابتدا آنها امکان شرکت وکلای پارلمان روسیه را در نشست خزانی شورای امنیت اروپا در ورشو مسدود کردند، "در حال حاضر آنها به طور خشن حقوق هیئت نمایندگان روسیه را در جلسه وزیران نقض کردند".
در بیانیه ای آمده است: "قواعد روال سازمان امنیت و همکاری اروپا و تصمیمات اعضای آن، به ویژه تصمیم شورای امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در پورتو (2002) در مورد اصول عملکرد ریاست فعلی، نقض شده است".
در این وزارتخانه اضافه شده است که مسکو روز گذشته از تمام کشورهای عضو درخواست کرده است تا اقدامات پولند را ارزیابی کنند.
روز چهارشنبه، معاون اول کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون، رئیس بخش سناتورانه هیئت نمایندگان در شورای امنیت اروپا، ولادیمیر جباروف اعلام کرد که ویزه های وکلای پارلمان روسیه برای شرکت در نشست خزانی که در ورشو در 24 تا 26 نوامبر برگزار می شود، رد شده است. در ورشو معتقدند که ورود نمایندگان از مسکو "مبنای همبستگی با اوکراین را نقض می کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала