وزارت خارجه روسیه: اتحادیه اروپا به یک "ویروس" آلوده شده است

© Sputnik / Ramil Sitdikovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
عضو شوید
زاخارووا: اتحادیه اروپا به یک "ویروس سیاسی" مبتلا شده و تصمیم گرفته خود را از روسیه منزوی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که بروکسل با ابتلا به یک "ویروس سیاسی غیرعادی" تصمیم گرفت خود را از روسیه "منزوی" کند، اما تلاش ها برای منزوی کردن فدراسیون روسیه بیهوده است.
اظهارات زاخارووا در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه در اظهارنظری درباره طرح های اتحادیه اروپا نقل شده است: "با استفاده از اصطلاحات امروزی، می توان گفت که رهبری اتحادیه اروپا که ظاهراً به نوعی ویروس سیاسی غیرعادی آلوده شده بود، تصمیم گرفت خود را از روسیه منزوی کند.
وی تاکید کرد که سهم "شش نقطه" متاثر از بر هم زدن اوضاع در داخل فدراسیون روسیه، پاکسازی میدان اطلاعات اتحادیه اروپا از دیدگاه های جایگزین، تحکیم بالکان غربی به عنوان حوزه نفوذ اتحادیه اروپا، انتقال رقابت با مسکو به فضای پس از شوروی و تحمیل "قوانین" غرب محور و "انزوا" روسیه.
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه افزود: این دومی یک "ایده ثابت" است که به خودی خود به یک هدف واقعی برای اتحادیه اروپا تبدیل شده است - بیهوده و تنها هزینه هایی را برای کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان آنها متحمل می شود که مجبور هستند برای محاسبات اشتباه استراتژیک سیاستمداران خود از خودشان بپردازند.
زاخارووا خاطرنشان کرد که نشان دهنده این است که در اکثر پایتخت های جهان آنها آماده پیروی بروکسل نیستند، که "با منطق قرون وسطایی جهان را به دوران شکاف، دیوارهای بلند و قلعه های محاصره شده باز می گرداند."
بورل روز دوشنبه در نشستی با وزرای خارجه، پیشنهادهایی را برای رویکرد مشترک اتحادیه اروپا در رابطه با روسیه در پس‌زمینه بحران اوکراین از شش نقطه مطرح کرد که به گفته وی، مورد تایید شرکت‌کنندگان در نشست قرار گرفت. او گفت اولین نکته شامل تلاش مشترک برای منزوی کردن روسیه است. رویکرد پاناروپایی همچنین کمک به همسایگان اتحادیه اروپا برای غلبه بر پیامدهای بحران جهانی را فراهم می کند، مشابه کمک هایی که اتحادیه اروپا به اوکراین ارائه می کند.
Мужская рука на купюрах евро и чешских злотых - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
اتحادیه اروپا 68 میلیارد یورو روسیه را متوقف کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала