برای مهاجرین افغانستان در ایران متولی تعیین می شود

© وزارت خارجه افغانستانقدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش
قدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
عضو شوید
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس با تاکید بر ضرورت تاسیس سازمان ملی اقامت، گفت: تعیین متولی برای رصد و شناسایی اتباع خارجی و ارائه خدمات آگاهانه به آن‌ها ضرورت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، علی جدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، با اشاره به طرح تاسیس سازمان ملی اقامت و ضرورت ساماندهی اتباع خارجی، گفت: مهاجرت از عراق، پاکستان و افغانستان به ویژه پس از بروز بحران در این کشورها، به ایران سرعت پیدا می‌کند، اما متاسفانه بسیاری از تبعه‌های خارجی در کشور ما شناسایی نشدند و مشخص نیست کجا زندگی می‌کنند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از تبعه‌های خارجی در کشور ما هستند که شناسایی نشده اند، متاسفانه برخی از این افراد به دلیل شراکت در بزهکاری یا اقدامات غیرقانونی به آسیبی برای ما تبدیل شدند.
وی در ادامه یادآور شد: از سوی دیگر شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی برای ارایه خدمات بهتر به این افراد ضروری است. رصد و شناسایی اتباع خارجی هم به یک متولی نیاز دارد. سازمان ملی اقامت ورود و خروج اتباع خارجی را هم کنترل خواهد کرد. اگر خدماتی هم بخواهیم به آن‌ها بدهیم بایدآگاهانه و شناسایی شده باشد.
جدی تصریح کرد: ما نظرمان محدود کردن افراد یا خروج آن‌ها از کشور نیست، البته در مجموع باید به سمتی حرکت کنیم که به مهاجرانی که نیاز داریم، اجازه ورود به کشور دهیم.
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
طرح تاسیس سازمان ملی اقامت در ایران تصویب شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала