طالبان تهدیدی برای جنوب آسیا است

© AP Photo / Ajit SolankiIndian Home Minister Amit Shah speaks during the inauguration of Narendra Modi Stadium in Ahmedabad, India, Wednesday, Feb. 24, 2021. The stadium was previously known as the Sardar Patel Gujarat Stadium.
Indian Home Minister Amit Shah speaks during the inauguration of Narendra Modi Stadium in Ahmedabad, India, Wednesday, Feb. 24, 2021. The stadium was previously known as the Sardar Patel Gujarat Stadium. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2022
عضو شوید
آمیت شاه وزیر کشور هند: نفوذ فزاینده القاعده و داعش چالش بزرگی برای امنیت منطقه ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه هند گفت که وضعیت در همسایگی هند پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ماه اوت سال گذشته تغییر کرده است زیرا نفوذ فزاینده القاعده و داعش چالش بزرگی برای امنیت منطقه ایجاد کرده است.
این مقام هندی به ریاست اولین نشست سومین دوره کنفرانس بین المللی وزیران "بدون پول برای ترور" (NMFT) گفت که این معادلات جدید مشکل تامین مالی ترور را جدی تر کرده است. تریبون گزارش داد که افغانستان در این رویداد شرکت نمی کند.
شاه با اشاره به ظهور طالبان در افغانستان در طول این دوره گفت: "سه دهه پیش، تمام جهان مجبور به تحمل عواقب جدی یکی از این تغییرات رژیم شده است که نتیجه آن را همه ما در حمله وحشتناک 11 سپتامبر دیدیم."
"همراه با القاعده، سازمان‌هایی در جنوب آسیا مانند لشکر طیبه و جیش محمد به گسترش ترور ادامه می‌دهند. ما هرگز نباید پناهگاه های امن تروریست ها یا منابع آنها را نادیده بگیریم."
او همچنین استفاده از "دارک‌نت" توسط تروریست‌ها برای انتشار محتوای رادیکال را برجسته کرد و گفت که نیاز به یافتن راه‌حل‌هایی برای الگوهای تاریک‌نت وجود دارد که منجر به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال نیز شده است. وزیر کشور گفت که تروریست ها در حال کشف راه های جدیدی برای رادیکال کردن جوانان و تامین مالی هستند، علی رغم پیشرفت های قابل توجهی که در تقویت ساختار امنیتی و سیستم های مالی صورت گرفته است. او همچنین مدعی شد که تامین مالی تروریسم خطرناک تر از تروریسم است که نمی تواند و نباید به هیچ دین، ملیت یا گروهی مرتبط باشد.
هند - روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
تهدیدات تروریستی افغانستان برعلیه هند و روسیه افزایش یافته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала