ووچیچ: لغو تحریم ها در برابر روسیه سیاست خود خواسته ای صربستان است

© Sputnik / Alexandar Djorovich /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Сербии Александр Вучич на торжественной церемонии открытия памятного бюста Евгению Примакову в Российском центре науки и культуры в Белграде
Президент Сербии Александр Вучич на торжественной церемонии открытия памятного бюста Евгению Примакову в Российском центре науки и культуры в Белграде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
عضو شوید
رئیس جمهور صربستان لغو تحریم ها در برابر روسیه را سیاست خود خواسته ای بلگراد خواند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت، که پشتیبانی نکردن از تحریم های غرب در برابر روسیه یک سیاست عمدی صربستان برای کمک به حفظ منافع این کشور است.
ووچیچ در تلویزیون پروا گفت: "این سیاست ما است، تصمیم ماست. ما در برابر فشارهای زیاد، فشارهای سنگین - 270 روز مقاومت کردیم. بگذارید یادآوری کنم، که در زمان تبلیغات انتخاباتی (برای انتخابات 3 اپریل) گفتند: من در روز اول تحریم ها را اعمال خواهم کرد. پس از انتخابات، اما در روز اول آنها (مخالفان سیاسی) موقعیت خود را از دست دادند و اکنون هر روز به من می گویند، که چه ضرر بزرگی برای صربستان است که تحریم نکرد".
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
رئیس‌جمهور صربستان: به پایگاه‌های نظامی خارجی نیاز نداریم
به گفته وی، همزمان، جناح دیگری از اپوزیسیون که مخالف اقدامات محدودکننده در برابر فدراسیون روسیه است، منتظر چنین تصمیمی از سوی بلگراد به طور رسمی است که "بگوید، ما تحریم کردیم!".
رهبر صربستان خاطر نشان کرد: "ما آنها را معرفی نکردیم، این تصمیم نهادهای دولتی ما است، یک تصمیم کاملاً سنجیده، یک سیاست معقول است که حمله به کشور مستقلی مانند اوکراین را محکوم می کند، در نتیجه از قوانین بین المللی، موضع صربستان حمایت می کند و چگونه ممکن است. بعد از حمله به کشورمان در سال 1999 صحبت کنید و آن را حمله و تجاوز نامید و من فکر نمی‌کنم که اعمال تحریم درست باشد، زیرا ما به خوبی می‌دانیم چه کسی ما را تحریم کرده است".
رئیس جمهور صربستان تاکید کرد: "آنها (ناتو) بی رحمانه به کشور دیگری حمله کردند، مردم را کشتند، کودکان را کشتند و همچنین تحریم کردند. و اکنون ما باید به این سیاست ریاکاری بپیوندیم. اما صربستان تا به امروز نشان داده است، که قدرت و هوش کافی برای تحمل دارد".
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین بیشتر کشورهای اروپایی و امریکا، تحریم های شدیدی را در برابر روسیه اعمال کردند، که تا به امروز این تحریم ها به ضرر این کشورها تمام شده و هم اکنون بیشتر این کشورها با کمبود انرژی در زمستان دست و پنجه نرم می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала