آزار دانشجویان دختر دانشگاه پنجشیر از سوی جنگجویان گروه طالبان

© https://twitter.comتصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان
تصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
عضو شوید
شماری از دانشجویان دختر دانشگاه پنجشیر از آزار دادن جنگجویان گروه طالبان در مسیر راه شان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، دختران دانشگاه پنجشیر می گویند، که جنگجویان گروه طالبان‌ به بهانه‌های مختلف در میسر راه آنان را آزارواذیت و تهدید به بازداشت می‌کنند.
این دانش‌جویان با ابراز نگرانی از این برخورد جنگ‌جویان طالب می‌گویند: "با وجود رعایت‌کردن همه قانون‌های سخت‌گیرانه طالبان، پوشیدن حجاب سیاه و ماسک باز هم طالبان ما را بسیار اذیت می‌کنند؛ با این وضعیت تمرکز مان را نسبت به درس از دست می‌دهیم".
ورزشگاه فوتبال ولایت پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
حملات راکتی بر مواضع طالبان در پنجشیر
یکی از‌ این دانشجویان می گوید: "طالبان در مسیر راه به هر پوسته‌ی شان موتر ما را متوفف می‌کنند و به بهانه‌های مختلف اذیت مان می‌کنند".
از سوی هم یکی از رانندگان دانش‌جویان دختر در پنجشیر می‌گوید: "چندین سال است در این مسیر رفت‌و‌آمد دارم، هر روز هر طالب به نوبه خود برای ما هشدار می‌دهند و مانع درس‌خواندن دانشجویان می‌شوند".
این راننده می‌افزاید: "هنگام که طالبان‌ راننده‌گان را اخطار می‌دهند، طالبان دیگر با دیدن این صحنه خوشی می‌کنند‌ و به رقص و کف‌زدن می‌پردازند".
با این حال این دانشجویان خواهان در میان گذاشتن این موضوع با مسئولان گروه طالبان و خواستار رسیدگی به مشکل‌شان شده‌‌اند.
یادآوری می کنیم، که پنجشیر آخرین ولایت بود، که گروه طالبان بر آن چیره شدن و تااکنون درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و جنگجویان گروه طالبان در این ولایت جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала