کلوپ ویدیو

تلفات درگیری طالبان و پاکستان در دند پتان + ویدیو

دیورند
دیورند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2022
عضو شوید
در درگیری مرزی در دو طرف خط فرضی دیورند تلفاتی بر دو طرف وارد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های محلی گزارش داده اند یک عضو طالبان در این درگیری کشته شده است شده و دست‌کم چهار زخمی به شفاخانه ولایت پکتیا منتقل شده است.
رقم زخمیان و کشته ‌شده‌ها در دیگر رسانه‌های داخلی دست‌کم ۱۵زخمی و ۵ کشته گزارش شده که به شفاخانه‌ ولایتی و شفاخانه سمکنی منتقل شده‌اند.
مردم منطقه می گویند که جنگ به دلیل ساختن جاده ای بود که در این سوی خط فرضی دیورند ساخته می شود و مردم آن سوی خط به دستور پاکستان با آن مخالفت می کنند. این سرک خاکجبار را به کابل وصل می کند.
برای تماشای تصاویر و ویدیو های تازه ترین اخبار کانال تلگرام اسپوتنیک افغانستان را دنبال کنید!
مناطق فراتر از خط دیورند در 20 سال گذشته مخفیگاه/مناطق آموزشی برای طالبان بوده است و آنها به دستور پاکستان به نیروهای افغانستان حمله می کنند.
بر اساس آخرین گزارش ها از پکتیا، مردم عادی با پاکستان می جنگند و قربانیان، مردم عادی هستند.
این در حالی است که طی روزهای گذشته چندین بار میان طالبان و نیروهای پاکستانی در مرزهای اسپین‌بولدک و دندپتان درگیری مسلحانه داده است.
در درگیری سپین بولدک، دست‌کم یک نفر از سربازان پاکستانی کشته شدند و این مرز پس از آن به روی مسافران مسدود شد.
سپس در مرز دندپتان دست‌کم دوبار درگیری رخ داد و آخرین مورد آن ناوقت روز یک‌شنبه، بیست‌ونهم عقرب گزارش شده و گفته می‌شود که طالبان چندین پاسگاه پاکستانی‌ها را در نزدیکی دروازه "خرلثی" تخریب کرده اند.
گفتنی است که برخی از گذرگاه‌ها هنوز مسدود است و پاکستان خواستار قاتلی شده که در مرز اسپین بولدک بر مرزبانان پاکستانی آتش گشود.
پیشتر گزارش شده بود که طالبان و پاکستانی‌ها در قندهار توافق کرده‌اند تا قاتل سربازان پاکستانی را تحویل دهند که به تعقیب آن مرزها نیز باز شود اما طالبان این خبر را تکذیب کرده‌اند.
درگیری نیروهای نظامی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2022
درگیری شدید بین اقوام در سرحدّات افغانستان و پاکستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала