امکان نبرد بین تروریستهای سوریه با روسیه در اوکراین

© AP Photo / Militant websiteБоевики ДАИШ в Сирии
Боевики ДАИШ в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2022
عضو شوید
تقریباً 800 تروریست اجیر از سوریه روانه اوکراین شده اند تا با نیروهای روسیه مستقر در اوکراین دست و پنجه نرم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی ولایت ادلب در شمال غرب سوریه به اسپوتنیک عربی گفتند که حدود 800 جنگجوی اجیر مناطق تحت کنترل نیروهای طرفدار امریکا را ترک کردند و به اوکراین رفتند تا در کنار نیروهای مسلح اوکراین علیه روسیه بجنگند.
منابع تایید کردند که اجیران مسلح تحت کنترل گروه تروریستی حیات تحریر الشام اعزام شدند. کنترل منطقه شمال غربی سوریه در مجاورت سرحد ترکیه را در اختیار دارد.
فرمانده گروه‌ تروریستی هیئت تحریر الشام در سوریه کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2019
فرمانده گروه‌ تروریستی هیئت تحریر الشام در سوریه کشته شد
این منابع افزودند که عملیات انتقال شبه نظامیان به داخل خاک سوریه در دو مرحله انجام شد. ابتدا گروه های کوچکی از اردوگاه های الجهاد و البشیر در شمال شهر سرمده منتقل شدند. سپس شبانه با موتر از طریق پوسته های تلاشی (باب الحوا) که توسط شبه نظامیان هیئت تحریر الشام کنترل می شود، به آن سوی سرحد سوریه و ترکیه منتقل می شوند.
منابع محلی همچنین گفتند که بیشتر شبه نظامیان شهروندان سوری هستند و متعلق به لشکر شام، جبهه آزادیبخش ملی و لژیون سوم هستند. آنها در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان زندگی می کنند. به گفته منابع، خود احتمال چنین سفرها به ترکیه نتیجه توافقات گروه های شبه نظامی در سرحد ترکیه و سوریه است. تمام فرآیندهای لوژستیکی تحت کنترل همان هیئت تحریر الشام است.
عملیات استخدام اجیران محدود است: آنها نمی توانند فراتر از مناطق تحت کنترل ستیزه جویان انجام شوند. این سازمان تروریستی قرارداد به ارزش 5000 دالر در ماه پیشنهاد داد.
 کشته شدن 4 سرباز ترکیه در حمله هیئت تحریر الشام     - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2020
کشته شدن 4 سرباز ترکیه در حمله هیئت تحریر الشام
منابع اشاره کردند که دفاتر مخفی در ادلب و اطراف آن برای استخدام مزدوران در اوکراین ایجاد شده است. اولویت پذیرش با خارجی ها است: اکثر ستیزه جویان محلی، از جمله، پاسپورت اروپایی، و همچنین تجربه گسترده در عملیات های جنگی دارند.
در میان اجیران که پیش از این موفق شده اند به سمت نیروهای مسلح اوکراین بروند، حدود 60 شبه نظامی متعلق به گروه انصار التوحید شاخه داعش در ولایت ادلب هستند. آنها پس از شکست داعش در رقه و عراق به اینجا آمدند. اکثر آنها عرب غیر سوری الاصل هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала