عاقبت رقابت امریکا با روسیه چه خواهد شد؟

CC BY 2.0 / John Sonderman / US Department of Commerceوزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را اقتصاد بازار نمی داند
وزارت بازرگانی آمریکا دیگر اقتصاد روسیه را  اقتصاد بازار نمی داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2022
عضو شوید
FA: تمایل به رقابت همزمان با روسیه و چین امریکا را به شکست سوق خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ریچارد فونتین، تحلیلگر آمریکایی در مقاله ای برای فارین افرز نوشت: تمایل به رقابت همزمان با مسکو و پکن برای ایالات متحده به شکست منجر خواهد شد.
تلاش برای مقابله با نفوذ روسیه و چین، حتی با همکاری با متحدان و برداشتن همه گام‌های منطقی دیگر برای افزایش قدرت آمریکا، محکوم به شکست است. تلاش برای اجرای همه این‌ها در سراسر جهان به فرسودگی و تضعیف توانایی ایالات متحده منجر خواهد شد. وی گفت: دولت ها مهم ترین مسائل را حل کنند.
به گفته این کارشناس، این یک "پازل استراتژیک" است که آمریکا باید آن را حل کند. نویسنده می نویسد، برای انجام این کار، لازم است اولویت های سیاست خارجی را با ظرافت بیشتری تعیین کرد و به این معناست که ایالات متحده قادر به رویارویی با روسیه و چین "در هر منطقه از جهان و در طیف گسترده ای از موضوعات" نیست.
هفته گذشته، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده معتقد است که می تواند با چین رقابت کند و از درگیری های غیرضروری جلوگیری کند. رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، به نوبه خود اطمینان داد که پکن قصد ندارد واشنگتن را به چالش بکشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم بارها خاطرنشان کرده است که دیر یا زود مراکز جدید نظم جهانی چندقطبی به وجود می آیند و غرب باید گفتگوی مساوی را درباره آینده مشترک ما آغاز کنند. به گفته او، دموکراسی واقعی مستلزم آزادی هر قوم و دولت در انتخاب راه خود است.
معمای سازمان سیا کاربران را خشمگین کرد + عکس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
آمریکا از گروه های تروریستی در افغانستان حمایت می کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала