بازگشت داعش و القاعد به افغانستان پس از چیرگی گروه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
عضو شوید
گروه های تروریستی داعش و القاعده پس از چیرگی گروه طالبان در افغانستان برگشته‌اند و امنیت امریکا و جهان را تهدید می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، فاکس‌نیوز نوشته: با وجودی که گروه طالبان در توافق‌نامه صلح دوحه تعهد کردند، که افغانستان مکان امنی برای گرو‌ه‌های تروریستی نخواهد شد، داعش و القاعد دوباره به افغانستان برگشته‌اند.
در گزارش به نقل از مقام‌های امریکایی آمده که این دو گروه در حال برنامه‌ریزی حمله امریکا و جهان استند.
برپایه این گزارش، تهدیدهای این گروه، متوجه امنیت امریکا و جهان است.
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2022
نگرانی سازمان ملل از فعالیت "آزادانه" القاعده در افغانستان
در گزارش آمده است، که ۱۵ماه پس از به‌قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان، این دو گروه به افغانستان برگشته‌اند.
رئیس اف‌بی‌آی، اداره تحقیقات فدرال امریکا گفته است: این گروه‌ها در داخل افغانستان فعالیت دارند و این "واقعیت افغانستان" است.
در این گزارش به نقل از ناهید فرید، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان آمده است، که ۴۵۰۰ جنگجوی داعش در افغانستان فعالیت دارند.
همچنین به نقل از هیبت‌الله علیزی، آخرین رئیس ستاد ارتش افغانستان گفته شده است که عبدالله بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده به ولایات غزنی و هلمند سفر کرده است.
در همین حال، گروه طالبان از وجود پرقدرت گروه های تروریستی داعش و القاعده در افغانستان انکار می کند.
این در حالیست، که کارشناسان می گویند، که گروه طالبان چون خود یک گروه تروریستی است و پیوندهای مستحکمی با القاعده دارد، امکان قدرت گرفتن القاعده و داعش در این کشور بسیار زیاد است و انتظار نابودی گروه های القاعده و داعش از گروه طالبان که خود یکی از گروه های تندرو اسلامی است، بیهوده است و با چیرگی گروه طالبان در افغانستان، گروه های دیگر تروریستی قدرمندتر خواهند شد.
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان در پانزدهم ماه اگوست سال گذشته میلادی، گروه طالبان مانند پیشین تندروی های خود را آغاز کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала